ذرات معلق در هوای زاهدان به ۸ برابر حد مجاز رسید

ذرات معلق در هوای زاهدان به ۸ برابر حد مجاز رسید

http://www.bananews.ir/طوفان شنی که از شب گذشته در شمال سیستان و بلوچستان بر شدت آن افزوده شده و امروز شرایط هوا در این منطقه را به حالت بحران رسانده است، حالا به زاهدان رسیده و میزان ذرات معلق گرد و خاک در این شهرستان را به هشت برابر حد مجاز رسانده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irکارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اکنون سرعت باد در زاهدان به بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت رسیده ولی کیفیت هوا به سبب انتقال ذرات معلق در هوای زابل به زاهدان و نواحی مرکزی، کیفیت هوا در این شهرستان به شدت کاهش یافته است.

علی ملاشاهی ادامه داد: امروز میزان ذرات معلق در هوای زاهدان به ۱۲۵۶ میکروگرم بر مترمکعب یعنی هشت برابر حد مجاز رسیده و دید افقی در منطقه فرودگاهی زاهدان را به ۱۲۰۰ متر کاهش داده است.

به گفته‌ی ملاشاهی، اکنون میزان دید افقی در شهرستان‌های مرکزی استان نیز کاهش یافته است.

پیش از این غلامحسین عابدی -رئیس اداره هواشناسی زابل- به خبرنگار ما گفته بود که کیفیت هوا در شهرهای شمالی استان در شرایط بحرانی و خطراناک قرار گرفته است به‌طوری‌که میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان به ۳۹۲۴ میکروگرم بر متر مکعب یعنی ۲۵ برابر حد مجاز رسیده است.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی امروز از شدت طوفان در زابل کاسته می‌شود و از اوایل فردا وزش باد متوسط در این منطقه در جریان خواهد بود.

 

 

ایسنا

    نظرات