حساب ۸۰ میلیون تومانی مسکن افتتاح شد / زوج‌های جوان و خانه اولی ها در اولویت "صندوق پس انداز مسکن یکم"

حساب ۸۰ میلیون تومانی مسکن افتتاح شد / زوج‌های جوان و خانه اولی ها در اولویت "صندوق پس انداز مسکن یکم"

http://www.bananews.ir/افتتاح حساب ۸۰ میلیون تومانی مسکن در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی در شعبه مرکزی بانک مسکن واقع در خیابان فردوسی آغاز شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irصندوق پس‌انداز مسکن یکم ویژه خانه‌اولی ها و با هدف اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی افتتاح می شود. سقف این وام در تهران ۸۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری (بالای ۲۰ هزار نفر) ۴۰ میلیون تومان است.

حداقل متوسط موجودی برای وام ۸۰ میلیونی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه، برای وام ۶۰ میلیونی ۱۰ میلیون تومان در هر دوره ۶ ماهه و برای وام ۴۰ میلیونی۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه است.

همچنین در این دستورالعمل ذکر شده که نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم)، در حال حاضر ۱۴ درصد و زمان بازپرداخت آن ۱۲ سال ( ۱۴۴ ماه) خواهد بود.

این تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی و صرفا به متقاضیان «متأهل» یا «سرپرست خانوار» تعلق می گیرد. دستورالعمل ابلاغ شده بانک مسکن، شرایط ملک نوساز را گذشت کمتر از ۷ سال از تاریخ صدور جواز ساخت و سه سال از تاریخ صدور پایان کار اعلام کرده است.

مدل تلفیق حساب‌ها در این دستورالعمل، عدم امکان تلفیق اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن با صندوق پس انداز مسکن یکم و امکان تلفیق حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن با صندوق پس‌انداز خرید مسکن است.

ویژگی این صندوق تاکید بر پرداخت تسهیلات خرید مسکن به زوج‌های جوان همگام با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت و توجه ویژه به خانه اولی هاست.

این گروه می توانند وام ۸۰ میلیونی در تهران را دریافت کنند؛ شرط اول این‌ است که متقاضیان از هیچ بانکی وام خرید، ساخت یا تعمیر مسکن دریافت نکرده باشند؛ طبق شرط دوم متقاضیان پیش از این امکانات دولتی مسکن از هیچ نهاد و سازمانی نگرفته باشند؛ شرط سوم این‌که متاهل یا سرپرست خانوار باشند؛ و چهارم اینکه این تسهیلات به واحدهایی که کمتر از هفت سال از تاریخ صدور پروانه ساخت و سه سال از تاریخ صدور پایان کار نگذشته باشد، تعلق می گیرد.

همچنین ، متقاضیانی که پیش از این در صندوق پس‌انداز خرید مسکن یا صندوق پس‌انداز جوانان بانک مسکن سپرده‌گذاری کرده باشد با یک دوره انتظار ۶ ماهه در همین امسال می‌توانند خانه‌دار شوند. این تعداد در حال حاضر حدود دو میلیون نفر است.

مبلغ اقساط ماهانه وام ۸۰ میلیونی ۹۷۳ هزار تومان، تسهیلات ۶۰ میلیونی برای شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر۷۰۳ هزار تومان و برای تسهیلات ۴۰ میلیونی ۴۶۸ هزار تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات