احیای دوباره نظام ضرایب در انجمن پیمانکاران عمرانی کشور

احیای دوباره نظام ضرایب در انجمن پیمانکاران عمرانی کشور

http://www.bananews.ir/رئیس هیات مدیره سراسری انجمن پیمانکاران عمرانی ایران گفت: با تدابیر اندیشیده شده و با همکاری انجمن پیمانکاران استان‌ها و با تشکیل جلساتی در سازمان برنامه‌ریزی کشور ضرایب دوباره احیا می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسن سعادتمند در مراسم تودیع و معارفه هیات مدیره انجمن پیمانکاران عمرانی استان، به احیای ضرایب منطقه ای اشاره کرد و یادآور شد: ظرف چند سال گذشته ضرایب منطقه ای حذف شده بود که از سال گذشته روند احیا آغاز و آماده ابلاغ است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته استان ها به تربیت جدول زمانی در سازمان برنامه ریزی حضور یافته و تبادل نظر می کنند تا به ضرایبی برسند که تاکنون ۳۰ استان جلساتی را ترتیب داده و رضایت هم داشتند.

در زمان تحریم موفق به ساخت دکل نفتی در داخل کشور شدیم

رئیس هیات مدیره سندیکای پیمانکاران کشور نیز با بیان اینکه پیمانکاران پرچم داران تمدن صنعتی ایران هستند، گفت: امیدواریم در دولت تدبیر و امید به پیمانکاران عمرانی بها دهند.

منوچهر ملکیانی فر افزود: قوانینی که می گذارنند در عمل با مقاومت دستگاه های اجرایی روبرو می شود و راه دشوار است و به این سیستم عادت شده چراکه دولت نفتی بوده و نفت فروخته و پاسخگو نبوده اما در دولت تدبیر و امید تغییر اوضاع را مشاهده می کنیم.

رئیس هیات مدیره سندیکای پیمانکاران کشور در ادامه با اشاره به اینکه سازندگی فکر خلاق می خواهد و احساس وظیفه کنیم و بدانیم که همه جای کشور باید ساخته شود، بیان کرد: تحریم ها هم خوب و هم بد بود، آنهایی که با وجود شما پیمانکاران و مهندسان ایران را تحریم کردند اشتباه کردند.

وی ادامه داد: امروز ایران در صنعت احداث و در دشوارترین پروژه ها در سطح جهان حرف برای گفتن دارد و در مرحله خوداتکایی هستیم. ملکیانی فر اضافه کرد: با ۱۵ درصد هزینه ارزی می توانیم پروژه های نفتی را انجام دهیم که تحریم باعث شد در صنایع بالادستی و میان دستی خیلی پیشرفت کنیم.

وی به ساخت دکل نفتی برای اولین بار در تاریخ ایران توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: امروز در مرحله خود اتکای کامل در بخش مهندسی و پزشکی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه داریم هر چه داریم به عنوان مهندس، متخصص و ایرانی به دولت بگوئیم که آنها همه چیز را نمی دانند و در حوزه نفت امیدواریم همان راه طی شود و کلید به دست خارجی سپرده نشود و مسیر ادامه یابد.

 

ایسنا

    نظرات