اتمام عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکن مهر رشت

اتمام عملیات اجرایی ۷ هزار واحد مسکن مهر رشت

http://www.bananews.ir/قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی گفت‌: در سایت بزرگ مسکن مهر رشت عملیات اجرایی ۷ هزار واحد به اتمام رسیده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی امروز در سفر یکروزه خود به گیلان با حضور در سایت مسکن مهر رشت گفت: طرح مسکن مهر از جمله طرح‌های بزرگی است که تاکنون عملیات ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در کشور پایان یافته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نیز واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در سایت بزرگ مسکن مهر رشت نیز عملیات اجرایی ۷ هزار واحد به اتمام رسیده است.

مهندس مهر آبادی هماهنگی و مساعدت دستگاه‌های خدمات‌رسان را در پیشبرد مراحل پیشرفت مسکن مهر بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: تامین زیرساخت‌های خدماتی وظیفه دستگاه‌های اجرایی و متولیان آن است و همه دستگاه‌های اجرایی باید امکانات خود را برای حل مشکل مسکن مهر بسیج کنند تا این طرح بزرگ به سرانجام برسد و مردم نیز آورده خود را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: وزرات راه و شهرسازی نیز به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر، متعهد به تامین اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه دولت به تعهدات در حوزه مسکن مهر پایبند است، گفت:در این راستا کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظفند که در جهت حل مسائل و مشکلات پروژه‌های مسکن در حوزه ماموریت خود اقدام کنند تا فرایند تکمیل و واگذاری واحدهای اتمام یافته تسریع یابد.

قائم‌ مقام وزیرراه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از کمک۲۵۰ میلیارد تومانی به وزارت نیرو بابت خدمات زیربنایی مسکن مهر خبرداد و افزود: قرار است بخشی از منابع مالی خدمات روبنایی را وزارت راه و شهرسازی متقبل شود.

وی افزود: بنا به تاکیدات مقام عالی وزارت، مشکلات مسکن مهر ۵ استان از جمله گیلان هرچه سریعتر برطرف شود و در این راستا ۱۵تن قیر برای محوطه‌سازی سایت رشت اختصاص می‌یابد تا از طریق شهرداری نسبت به تکمیل سریعتر محوطه‌سازی اقدام شود.۳۰ تن قیر نیز در دو مرحله آماده‌سازی معابر تا ۱۰ متر و اجرای روشنایی در نظر گرفته شده است.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: همچنین ۶۰۰ میلیون تومان برای ساخت مدرسه از اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن اختصاص داده شد در صورتیکه سازمان نوسازی مدارس ۲ باب مدرسه را تا شهریور ماه سالجاری به اتمام برساند و یک میلیارد تومان نیز از محل یارانه در ماه‌های آینده پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر پیگیری پروژه‌های مسکن مهر در همه استان‌ها، اظهار کرد: کارگروه مشترکی با استانداری‌ها تشکیل تا برای حل و رفع مشکلات اقدامات اساسی صورت گیرد.

مهرآبادی در ادامه از اختصاص ۳۵۵ هزار میلیارد ریال یارانه جهت تکمیل خدمات روبنایی و طرح‌های نیمه تمام سایت مسکن مهر رشت خبر داد.

مجری ویژه و قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ دستگاه انواع خدمات روبنایی مسجد، مدرسه و کلانتری در مسکن مهر گیلان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: ۳ باب مدرسه در سایت مسکن مهر رشت در مقطع ابتدایی(۱۲کلاسه) با پیشرفت ۱۰درصد ودر مقاطع راهنمایی(۹کلاسه) و متوسطه(۹کلاسه) نیزبا پیشرفت ۶۵ درصد در حال اجراست که تاکنون اعتباری بالغ بر ۲۱۸۹۸ میلیون ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی افزود: کلانتری سایت رشت نیز با پیشرفت ۹۴ درصد در شرف اتمام است که برای تکمیل آن۴۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز است.

مهرآبادی از اتمام عملیات ساخت مساجد سه گانه مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: مسجد فاطمه الزهرا(س)، مسجد صاحب الزمان(عج) و مسجد الغدیر سایت رشت بطور کامل تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: مساجد مسکن مهر شهرهای صومعه‌سرا، فومن، لنگرود و رودبار با پیشرفت ۱۰۰درصدی احداث شده و در شهرهای منجیل با پیشرفت ۸۵ درصد و تالش ۴۵ درصد درحال اجراست که اعتباری مورد نیاز آنها در سال‌جاری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیون ریال نیاز است.

 

ایسنا

    نظرات