رابطه مستقیم افزایش اجاره‌بها و حاشیه‌نشینی

رابطه مستقیم افزایش اجاره‌بها و حاشیه‌نشینی

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک خراسان رضوی گفت: افزایش اجاره‎بها طی سال‌های گذشته حاشیه‌نشینی را افزایش داده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irصادق عابدزاده با بیان اینکه همواره بازار خرید مسکن با نرخ رهن و اجاره خلاف هم حرکت می‌کنند، عنوان کرد: معمولا با رکود و کاهش معاملات مسکن موارد رهن و اجاره افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته بازار مسکن در رکود بود، بیان کرد: این وضعیت به افزایش نرخ رهن و اجاره انجامید و از آنجایی که توان قدرت خرید مردم نیز همزمان با شرایط رکود، شرایط خوبی نداشت، شاهد سوق یافتن آنان به مناطق پایین‌تر و حاشیه‌ای بودیم.

‌عابدزاده با بیان اینکه نرخ رهن و اجاره معمولا به صورت توافقی بین مالک و مستاجر تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: این نرخ در شرایط عادی سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش میابد.

وی ادامه داد: البته هر ساله تابستان به عنوان فصل جابه‌جایی مستاجران در این افزایش قیمت تاثیرگذار است، اما این روند افزایش امسال نسبت به سال‌های گذشته معتدل‌تر بود.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک خراسان رضوی ضمن اظهار امیدواری نسبت به تاثیر اعطای وام مسکن به این بازار، گفت: البته با توجه به اینکه این وام نیازمند سپرده‌گذاری یک ساله است، اثرات آن نیز یک سال دیگر مشخص می‌شود، اعطای این وام‌ها می‌تواند در خرید آپارتمان‌های ارزان‏‌قیمت تاثیرگذار باشد.

عابدزاده افزود: امیدواریم اعطای این وام‌ها در خروج بازار مسکن از رکود و نه افزایش قیمت‌ها موثر باشد.

 

ایسنا

    نظرات