احیای بازآفرینی شهری از طریق انبوه‌سازان کشور

احیای بازآفرینی شهری از طریق انبوه‌سازان کشور

http://www.bananews.ir/در راستای قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تفاهم‌نامه‌ای میان انبوه‌سازان کشور و شرکت عمران بهسازی منعقد گردید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irجمشید برزگر رییس سراسری انبوه سازان کل کشور در مراسم امضای تفاهم‌نامه احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با انبوه‌سازان با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در راستای قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب شده است افزود: قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب اردیبهشت ماه سال ۸۷ بوده است.

وی افزود: تحقق برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی و بازآفرینی شهری محله‌های هدف از طریق حضور گسترده انبوه‌سازان کشور و بهره‌گیری از توانمندی‌های فنی، حرفه‌ای، مدیریتی و سرمایه انبوه‌سازان به عنوان مشارکت‌کننده صورت گرفته است.

برزگر تصریح کرد: محدوده پهنه‌های مختلف بافت‌های هدف به عنوان محدوده اجرای این تفاهم‌نامه قابل تعریف است.

رئیس انبوه‌سازان کشور در خصوص مدت این تفاهم‌نامه افزود: این تفاهم‌نامه از تاریخ ۹۴٫۳٫۲۴ به مدت دو سال دارای اعتبار است که تمدید ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم‌نامه با توافق نمایندگان دو طرف امکان‌پذیر خواهد بود.

برزگر توضیح داد: آن دسته از انجمن‌های انبوه‌ساز استانی که دارای صلاحیت ماده ۴ قانون هستند در صورتی که بر روی املاک شرکت‌ مادر آمادگی جهت اجرای پروژه به صورت مشارکتی را داشته باشند باید فرآیند آیین‌نامه معاملات شرکت مادر را در مورد آنها رعایت کنند.

وی افزود: کانون انبوه‌سازان ظرفیت لازم را به منظور تحقق نوسازی و بهسازی محله‌ محور از طریق راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری محلی ایجاد کند شرکت مادر نیز زمینه‌سازی لازم جهت حضور نماینده انبوه‌سازان در ستاد بازآفرینی ملی و استانی بنا به مقتضیات فراهم می‌نماید.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان خاطرنشان کرد: معرفی انبوه‌ساز به بانک‌های عامل از طریق اداره کل راه و شهرسازی در استان‌ها، جهت اخذ تسهیلات نوسازی مسکن طبق شیوه‌نامه مصوب بدیهی است ارائه تضمین جهت اخذ تسهیلات بانکی به عهده انجمن استان‌ها است.

برزگر یادآور شد: پرداخت ودیعه اسکان موقت به مالکان و صاحبان حق طبق شیوه‌نامه تهیه شده توسط شرکت مادر و ضوابط و همچنین مقررات جاری تسهیلات و بانک‌های عامل است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات