بازار اجاره در دوران طلایی/ قیمت اجاره تغییری نخواهد کرد

بازار اجاره در دوران طلایی/ قیمت اجاره تغییری نخواهد کرد

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ثبات قیمت‌ها در بازار اجاره خبر داد و گفت: این بازار بهترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irچگینی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش تسهیلات خرید مسکن نقش موثری در رشد و توسعه بازار دارد، گفت: در حال حاضر نسبت تقاضا در حوزه مسکن پایین بود که با سیاست‌های اتخاذ شده سعی کردیم این بخش را تقویت کنیم.

وی افزود: تسهیلات تنها در بخش خرید نیست، بلکه بخش‌های ساخت و پیش فروش را نیز شامل می‌شود.

چگینی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر به دلیل آنکه تسهیلات مسکن در سه حوزه توزیع می‌شود، آثار تورمی و قیمتی چندانی نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین به دلیل آنکه وضعیت عرضه مسکن در این بازار مناسب است، آثار افزایش قیمتی به حداقل خواهد رسید.

وی یادآور شد: در حال حاضر این تسهیلات تنها در استان تهران ۸۰ میلیون تومان است و سایر شهرها با تسهیلات ۴۰ و ۶۰ میلیون تومانی با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد.

چگینی درخصوص بازار اجاره نیز گفت: بازار اجاره طی دو سال گذشته بهترین دوران خود را پشت سر گذاشته است و ما طی این دو سال شاهد افزایش قیمت در این حوزه نبودیم.

مدیرکل اقتصاد وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رکود در بازار خرید و فروش زمینه‌ساز افزایش رهن مسکن شده است، افزود: افزایش عرضه در بازار اجاره باعث ثبات قیمتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع قیمت اجاره امسال افزایش نخواهد یافت و پایین‌تر از نرخ تورم خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات