وام ۸۰ میلیونی شوک در بازار مسکن ایجاد نمی‌کند

وام ۸۰ میلیونی شوک در بازار مسکن ایجاد نمی‌کند

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: هیچ رابطه منطقی‌ بین افزایش قیمت مسکن و مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص وام ۸۰ میلیونی خرید مسکن وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسام عقبائی با اشاره به اینکه افزایش وام مسکن و تصویب وام ۸۰ میلیونی برای خانه اولی‌ها، منجر به ایجاد تشنج و گرانی در بازار مسکن نخواهد شد، اظهار داشت: این وام، رکود معاملات مسکن را به دلیل شارژ مالی و افزایش قدرت خرید متقاضیان واحدهای کوچک به نحو محسوسی کاهش خواهد داد و بازار به سمت رونق پیش می‌رود.

 

وی با بیان اینکه انگیزه‌ای که در نتیجه شارژ قدرت خرید مردم برای سازندگان ایجاد می‌شود باعث کاهش تعداد واحدهای مسکونی نیمه‌کاره و همچنین خروج بازار ساخت‌و‌ساز از حالت رکود می‌شود، ادامه داد: گسترش انبوه‌سازی و افزایش ساخت و ساز از دیگر پیامدهای افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن در پی بالا رفتن رقم تسهیلات خرید است و در شرایطی که قیمت مسکن در واقعی‌ترین شکل خود به سر می‌برد شارژ مالی متقاضیان خرید می‌تواند به بهبود تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن کمک کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، افزود: فعالان بازار مسکن و متقاضیان خرید به هیچ وجه نباید نگران ایجاد شوک قیمتی در نتیجه افزایش رقم تسهیلات خرید باشند. تاثیر وام جدید در شهرهای کوچک بیشتر از شهرهای بزرگ خواهد بود ضمن اینکه امیدواریم در فاز بعدی افزایش تسهیلات در ماه‌های آتی، باز هم وام خرید مسکن در کلان‌شهرها به خصوص در شهر تهران افزایش یابد.

 

مهر

    نظرات