قراردادهای موقت تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران

قراردادهای موقت تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران

http://www.bananews.ir/رییس خانه کارگر خوزستان گفت: بیش از ۷۰ درصد از کارگران استان با قراردادهای موقت زیر یکسال کار میکنند که مدت این قراردادها عمدتا یک ماهه است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irآقایار حسینی اظهار کرد: مدت قراردادهای کارگران استان در حدی پایین است که حتی قرارداد ۲۹ روزه را بین آن‌ها میبینیم و این مساله امنیت شغلی را از کارگران گرفته است.

وی با اشاره به مصوبه لغو قراردادهای زیر یکسال که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای عالی کار مطرح شد، تصریح کرد: این مصوبه به منظور ساماندهی کارگاه‌هایی با تولید مستمر در شورای عالی کار مطرح و تصویب شد اما متاسفانه پس از چند روز لغو شد.

حسینی تصریح کرد: این مصوبه آرامش خاطری برای کارگران بود و موجب تامین امنیت شغلی برای کارگران، کمک به ساماندهی قراردادهای موقت و امنیت نسبی محیط های کارگری میشد.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری در خوزستان و کشور، تاکید کرد: امنیت کاری برای کارگران وجود ندارد. در شرایط بالا بودن تعداد نیروی کار و تقاضای پایین کارگاه‌ها، قطعا کارگران امنیت ندارند، زیرا کارفرمایان با خیال راحت کارگری را اخراج کرده و نیروی آماده به کار دیگری را به کار میگیرند.

رییس خانه کارگر خوزستان اظهار کرد: افرادی در بین بیکاران استان میبینیم که با وجود داشتن تحصیلات عالیه تن به هر شغلی میدهند تا فقط درآمدی داشته باشند.

 

ایسنا

    نظرات