لیزینگ مسکن کارآرایی ندارد / توقف عملکرد لیزینگ با افزایش قیمت

لیزینگ مسکن کارآرایی ندارد / توقف عملکرد لیزینگ با افزایش قیمت

http://www.bananews.ir/دبیر دوم کمیسیون عمران بیان کرد: دولت با نظارت صحیح، برنامه‌ریزی و اعمال اقدامات حاکمیتی به اقشار آسیب‌پذیر کمک خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس قائد رحمت" دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر گذاری لیزینگ مسکن در افزایش قدرت خرید مردم اظهارداشت: لیزینگ مسکن که از سال ۸۳ راه اندازی شد، عملکرد مثبتی در پی نداشته زیرا در سال‌های ۸۶ تا ۸۷ همزمان با افزایش قیمت متوقف شده است، حال باید دولت، مسکن را مدیریت کند و پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

وی افزود: تلاش دولت باید متناسب با نیاز جامعه و طرح‌های چهار ساله که مسئولیت اجرا دارد، عملیاتی شود در حالی که سیاست این دولت مبنی بر مسکن اجتماعی مورد نیاز مردم متناسب با ساختار فرهنگی شهرها و روستاها است.

قائد رحمت در ادامه بیان کرد: بنابراین سیاست لیزینگ مسکن موفق نبوده و در حال حاضر دولت باید یک برنامه منسجمی را برای تامین مسکن به خصوص افراد کم درآمد جامعه داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: با طرح مسکن اجتماعی برای اقشار کم درآمد می‌توانیم از آنها حمایت داشته باشیم و برای اقشار متوسط و دهک بالای جامعه به دلیل نیاز متفاوت آنها دولت با فعال و رقابت کردن بخش خصوصی مسکن مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهد.

دبیر دوم کمیسیون عمران در پایان تصریح کرد: چنانچه دولت با دادن یارانه به مسکن اقشار کم درآمد نیاز جامعه را مرتفع می‌کند به گونه‌ای که خود متولی ساخت و ساز نباشد بلکه با نظارت صحیح، برنامه ریزی و اقدامات حاکمیتی خود به حمایت از اقشار آسیب پذیر کمک خواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات