امکان استفاده صاحبان حساب جوانان از وام ۸۰ میلیونی

امکان استفاده صاحبان حساب جوانان از وام ۸۰ میلیونی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه امکان استفاده دارندگان حساب صندوق جوانان از امتیاز صندوق پس انداز یکم تا ۶ ماه آینده فراهم می‌شود، گفت: اقساط وام ۸۰ میلیونی، ۹۳۵ هزار تومان است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد بت شکن در جمع خبرنگاران درباره تاثیر صندوق پس انداز یکم در تحرک بازار مسکن، گفت: یکی از جدابیت های این وام این است که عموم سازندگان که طرح‌ها را نیمه کاره رها کرده بودند، الان انگیزه دارند چرا که این وام در خرداد سال آینده اعطا می‌شود و سازندگان هم به سرعت طرح‌های نیمه تمام خود را تمام می‌کنند تا آماده برای عرضه شوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تقویت سمت تقاضا، بخش عرضه مسکن نیز با راه اندازی صندوق پس اندازی یکم تقویت می‌شود، افزود: امکان استفاده دارندگان حساب صندوق جوانان از امتیاز صندوق پس انداز یکم تا ۶ ماه آینده فراهم می‌شود و شاهد اعطای تسهیلات به این متقاضیان از محل صندوق پس انداز یکم در سال جاری خواهیم بود.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به پرسش در خصوص پرداخت تسهیلات بافت فرسوده از سوی بانک مسکن، ادامه داد: در سال گذشته بانک مرکزی، فقط بانک‌های تجاری را مسئول پرداخت تسهیلات بافت فرسوده کرد. اما در سال جاری از طرف بانک مرکزی حدود ۶ هزار سهمیه برای بانک مسکن به منظور پرداخت تسهیلات بافت فرسوده اختصاص داد و آمادگی پرداخت این تسهیلات را به میزان سهمیه تعیین شده از سوی بانک مرکزی داریم.

بت شکن با اشاره به اقساط وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه نرخ تورم حدود ۱۴ درصد است بازپرداخت این تسهیلات متناسب با نرخ تورم ماهانه حدود ۹۳۵ هزارتومان است که در صورت کاهش تورم در سال‌های آینده این میزان هم کاهش پیدا می‌کند.

 

مهر

    نظرات