طالع مسکن با گرانی بسته شده است/ پرداخت تسهیلات اثرگذاری چندانی در بازار ندارد

طالع مسکن با گرانی بسته شده است/ پرداخت تسهیلات اثرگذاری چندانی در بازار ندارد

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس از افزایش قیمت مسکن در این بازار خبر داد و گفت: در طالع این بازار گرانی نوشته شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلیرضا خسروی با اشاره به اینکه سیاست‌های مالی و پولی دولت بسیار کند حرکت می‌کند، گفت: پرداخت تسهیلات ۴۰ ،۶۰ و ۸۰ میلیون تومانی که از سوی دولت پرداخت می‌شود سال آینده وارد بازار مسکن خواهد شد، بنابراین اثرگذاری چندانی در این بازار ندارد.

خسروی در ادامه توضیح داد وضعیت رکود تورمی در ساخت و سازهای بازار مسکن نیز وجود دارد و گفت: در طالع مسکن گرانی دیده می‌شود و وضعیت رکود تورمی باعث تشدید افزایش قیمت می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: بحث عرضه و تقاضا نیز در این زمینه متعادل نیستند و این موضوع نیز در بازار مسکن اثر گذار است.

خسروی خاطر نشان کرد: در حال حاضر طرح جامع مسکن دور نمای سال ۱۴۰۴ است و این بازار را در آن سال‌ها ترسیم می‌کند و دولت موظف است ۵۰ هزار واحد را برای طرح مسکن اجتماعی بسازد.

وی به طرح جامع مسکن اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن اجتماعی این طرح، شهرداری‌ها، بنیاد مسکن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول ساخت این پروژه‌ها هستند، در حالی است که هیچ یک از این نهادها ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی ندارند و این موضوع خود می‌تواند مشکل ساز شود.

 

ایسنا

    نظرات