رشد ۴۸۰ درصدی صادرات کلینکر از سیستان‌وبلوچستان

رشد ۴۸۰ درصدی صادرات کلینکر از سیستان‌وبلوچستان

http://www.bananews.ir/معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پتانسیل‌های مناسب استان در زمینه وجود مواداولیه تولید سیمان، رشد مناسبی در تولید و صادرات محصول سیمان طی سه ماهه اول سالجاری در استان داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ جواد میر افزود: طی این مدت بیش از ۶۴ هزار تن کلینکر از استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: طی این مدت بیش از ۲۱۸ هزار تن سیمان نیز از کارخانه‌های سیمان سیستان و سیمان خاش به کشورهایی از جمله پاکستان، افغانستان، کویت، عراق و عمان صادر شده که رشد بالغ بر ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

میر گفت: از کل سیمان صادراتی از استان ۱۷۰ هزار تن سهم سیمان سیستان و از کل کلینکر صادراتی ۵۸ هزار و ۶۰۰ تن سهم سیمان خاش است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: طرح سیمان طیس واقع در شهرستان سرباز با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن نیز در استان در حال اجرا است و ۸۰ درصد ماشین‌آلات طرح در محل موجود و در مجموع این طرح دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی است.

    نظرات