مجریان مسکن مهر لباس انتقاد پوشیده‌اند

مجریان مسکن مهر لباس انتقاد پوشیده‌اند

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن مدعی شد: برخی متخصصان که در ساخت مسکن مهر دولت قبل نقش ایفا می‌کردند، پس از آشکار شدن ایرادات این طرح اقتصادبرانداز، امروز رنگ عوض کرده و خود را منتقد آن می‌دانند.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد عدالتخواه اظهار کرد: سوال من از جامعه‌ی حرفه‌ای بخش ساخت و ساز این است در زمانی که طرح مسکن مهر انجام می‌شد چند نفر از آن طرح انتقاد کردند؟ متاسفانه اغلب طرح‌ها تایید شدند. برخی هم سکوت کردند که به اعتقاد من هردو رویکرد اشتباه بود؛ چرا که نقد و بررسی موشکافانه در جامعه از بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

این کارشناس مسکن ضمن انتقاد نسبت به طرح مسکن مهر، در عین حال گفت: درست است که غالب نقشه‌ها ناظر نداشتند، اما واقعیت این است که خانه‌ها توسط متخصصان ساخته می‌شدند. لذا منصفانه نیست که از زیر بار تقصیر خودمان شانه خالی کنیم و انگشت اتهام را به سوی دیگران نشانه بگیریم.

به گفته عدالت‌خواه، مهندسین فقط وظیفه‌ی کار کردن ندارند. این افراد علاوه بر نگاه اقتصادی و شغلی به طرح‌ها، باید به عنوان چشم و گوش جامعه عمل کنند. متخصصان می‌توانستند در زمینه‌ی مسکن مهر هشدار دهند اما این کار را انجام ندادند. الان هم انتقاد کردن مشکل را حل نمی‌کند بلکه باید فکری برای سر و سامان دادن به مسکن مهر کرد.

وی ادامه داد: مشکلات مسکن کشور، تنها مساله‌ی جامعه و دولت نیست. جامعه‌ی حرفه‌ای کشور هم باید به صورت جدی وارد بخش مسکن شود و پیشنهادات اصلاحی خود را مطرح کند؛ نه آن‌که در یک برهه زمانی به صرف کسب شغل و درآمد، عینا طرح‌ها را اجرا کنند و وقتی به بن‌بست خورد آن را به انتقاد بگیرند.

این کارشناس مسکن با اشاره به انتخابات سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید از سر و سامان گرفتن انتخابات سازمان نظام مهندسی استقبال کرده است. سازمان نظام مهندسی باید نقش فعال‌تری ایفا کند و متخلفان و امضافروشان امکان نفوذ کمتری در این سازمان بیابند. در این خصوص همه باید تلاش کنند افراد موجه‌تری در این سازمان حضور یابند.

 

ایسنا

    نظرات