انجام اصلاحات نهایی بر طرح جامع مسکن/ طرحی که آماده اجرا شد

انجام اصلاحات نهایی بر طرح جامع مسکن/ طرحی که آماده اجرا شد

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از انجام اصلاحات بر روی طرح جامع مسکن خبر داد و گفت: اصلاحات نهایی برای رونمایی از بازنگری در طرح جامع مسکن انجام شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حامد مظاهریان با اشاره به انجام اصلاحات در طرح جامع مسکن اظهار داشت: پیش نویس سند طرح جامع مسکن در خرداد امسال منتشر و برای ایجاد امکان دسترسی متخصصان و فعلان بخش خصوصی عمومی و دولتی مرتبط با حوزه مسکن و جذب نظرات آنها به مدت یکماه بر روی سایت قرار گرفت.

وی افزود: در این فاصله نشستی در موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی با حضور مشاوران اقتصادی رئیس جمهور و مشاور در امور مدیریت و تامین ملی وزیر راه و مشاور طرح برگزار شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه مهلت یک ماهه در تاریخ ۱۶ تیر به پایان رسید، گفت: در این تاریخ هم جلسه اتاق فکر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور متخصصان به بررسی این موضوع پرداخت و برخی ابهامات و سئوالات در این نشست‌های تخصصی توسط مشاور طرح پاسخ داده شد.

مظاهریان با اعلام اینکه در نسخه نهایی طرح اصلاحات از سوی مشاور طرح اعمال می شود، ادامه داد: مقرر شده که پایش مداوم این طرح در دبیرخانه ای که به همین منظور در معاونت مسکن و ساختمان تشکیل شده است، انجام شود، بنابراین هرگونه اصلاحات لازم بعدی در این طرح از طریق این دبیرخانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه طرح اولیه جامع مسکن مشتمل بر ۹ محور و ۴۵۵ برنامه اجرایی بود، افزود: هدف اساسی از انجام مطالعات و تدوین طرح جامع مسکن افزایش و بهبود شاخص‌های مسکن کشور در انطباق با اسناد قانونی فرادست کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ سال از تهیه طرح جامع اولیه و اجرایی نشدن برنامه های متعدد پیشنهادی آن می‌گذرد، اظهار داشت: در طی این سال‌ها تغییرات اساسی در شاخص‌های خرد و کلان اقتصادی ویژگی‌های جمعیتی شاخص های بخش مسکن و تحولات سیاسی و اجتماعی در سال‌های اخیر در کشور بازنگری در طرح جامع مسکن و تنظیم سیاست‌ها و طراحی خط مشی های منطقی و اصولی را ضروری ساخت.

 

مهر

    نظرات