جزئیات برگزاری انتخابات نظام مهندسی/انتشار فهرست نهایی در مرداد

جزئیات برگزاری انتخابات نظام مهندسی/انتشار فهرست نهایی در مرداد

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به جزئیات برگزاری انتخاب سازمان نظام مهندسی ساختمان، گفت: اعتبار نامه اعضای منتخب هیات مدیره سازمان استان از سوی وزارت راه و شهرسازی در ۲۵ مهر انجام می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irفریبرز واحدی با اشاره به به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار در سازمان نظام مهندسی ساختمان عضو هستند، گفت: این سازمان، وظیفه برنامه ریزی در جهت تقویت و توسعه فرهنگ و ارزشهای اسلامی در معماری و شهرسازی و اعتلای حرفه های مهندسی ساختمان و شاغل مرتبط با آن را برعهده دارد.

وی تعیین صلاحیت و ظرفیت اشتغال به کار شاغلان در امور فنی و دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه ای اعضا را از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی کشور انست و گفت: نزدیک به یک چهارم اعضای یاد شده در استان تهران به ایفای نقش می پردازند، بنابراین میطلبد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که وظیفه خطیری بر دوش دارد دارای جایگاه ویژه و حساستری باشدو نقش پر اهمیتی ایفا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، ادامه داد: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (ماده ۱۰ ) و با پایان یافتن دو ششم هیات باید برنامه ریزی به منظور برگزاری انتخابات اعضای جدید هیات مدیره برای دوره هفتم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد که البته اکنون با انتخاب مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به عنوان رئیس دستگاه نظارت استان، مقوله انتخابات در خرداد ماه سال جاری کلید خورده و این روند، طبق شیوه نامه ابلاغی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران قرار گرفته است.

وی به روند این نظارت اشاره کرد و ادامه داد: صدور احکام سایر اعضای دستگاه نظارت استان توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، دعوت از دو برابر تعداد پیش بینی شده به منظور تعیین اعضای هیات اجرایی، برگزاری انتخابات و انتخاب ۷ نفر و صدور حکم از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی هیئت اجرایی و انجام مقدمات برگزاری انتخابات، ثبت نام از داوطلبان عضویت در هیات مدیره سازمان استان از ۱۰ تیرماه ۹۴ لغایت اول مرداد ماه که با تمدید به پنجم مرداد تبدیل شد، هم از دیگر اقدامات در این زمینه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: تعیین صلاحیت نامزدها، وصول و بررسی شکایات و رد صلاحیت شدگان و انتشار فهرست نهایی داوطلبان از دیگر اقداماتی است که ۲۵ مرداد ماه توسط هیات‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرصت دو هفته‌ای نامزدها به منظور انجام تبلیغات، گفت: برگزاری انتخابات در روز پنجشنبه ۹ مهرماه ۹۴ در کل کشور، شمارش آراء، بررسی و رسیدگی به شکایات فرایند دیگری است که بلافاصله پس از اتمام مهلت برگزاری انتخابات تا ۲۳ مهر ۹۴ بواسطه هیات اجرایی و تحت نظر دستگاه نظارت صورت می‌گیرد.

واحدی با بیان اینکه دستگاه نظارت در بیست و سوم مهر ماه نظر خود را در راستای تائید و یا ابطال انتخابات اعلام می‌کند، افزود: در خاتمه مراحل بالا اعتبار نامه اعضای منتخب هیات مدیره سازمان استان از سوی وزارت راه و شهرسازی در ۲۵ مهر ماه صادر می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ابراز امیدواری کرد که انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با مشارکت حداکثری اعضا صورت پذیرد تا شاهد انتخاب هیات مدیره متخصص، مجرب، قانونمند و متعهد باشیم و آنها بتوانند در جهت ارتقای جایگاه مهندسی و افزایش اعتماد عمومی به حرفه مهندسی به عنوان سرمایه اجتماعی و اصلاح بستر ارجاع کار به منظور اشتغال عادلانه مهندسین گام برداشته و نسبت به انجام نظارتهای مستمر بر امور ارجاعی اقدام کنند و ارتقای ساختار اداری سازمان و تحقق اهداف پیش بینی شده را در فصل وظایف خویش قرار دهند.

 

مهر

    نظرات