۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور در هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری‌مهرآبادی امروز در خصوص ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر پردیس اظهار داشت: پیگیری‌ها در خصوص افزایش مبلغ وام از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان در حال انجام است و به‌طور تقریبی ۴۰ هزار واحد برای دریافت وام معرفی شده‌اند و ۱۹ هزار واحدی که با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد بودند، را بعد از عقد قرارداد اعمال کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به پروژه‌هایی که بالای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزایش تسهیلات اختصاص می‌گیرد؛ اما پردیس از یک اولویت خاص برخوردار است و با توجه به دستور اکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی باید در پردیس پروژه‌های بیشتری را تسهیلات دهیم تا کار با سرعت در این شهر پیش برود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص رفع مشکلات خدمات زیربنایی در پردیس اظهار داشت: تمام خدمات زیربنایی شهر جدید پردیس را ادارات شهرستان انجام می‌دهند؛ در این‌باره هیچ فشاری را به وزارت نیرو برای پردیس وارد نکرده‌ایم و با توجه به عملکردی که وجود دارد، در حال حاضر اقدامات مؤثری در حال انجام است.

اصغری‌مهرآبادی افزود: امروز در بازدید از فاز ۱۱ (کوزوو) پردیس، مشاهده شد کار ساخت دو مخزن ۱۰ و ۴ هزار مترمکعبی و کار ساخت یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی دیگر نیز در حال اتمام است و تا دو ماه دیگر به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: کار به‌خوبی در حال انجام است و امیدواریم با افتتاح‌هایی که تا پایان سال انجام می‌دهیم، متقاضیان زیادی را به خانه‌هایشان برسانیم و با این کار رضایت آن‌ها را به دست بیاوریم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص هفته دولت و تعداد واحدهای مسکن مهری که در این هفته افتتاح می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر در کل کشور، ۹۰ هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح داریم که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم تا پایان مردادماه به ۱۵۰ هزار واحد خواهد رسید و این تعداد را در هفته دولت افتتاح می‌کنیم.

اصغری‌مهرآبادی افزود: دولت کاملاً مصمم است و تمام سعی و تلاش خود را گذاشته تا پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برساند و در این خصوص شخص رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به جد پیگیر هستند.

وی تصریح کرد: در این خصوص، روز گذشته نیز جلسه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم و جهانگیری پیگیر کار ساخت مسکن مهر بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: دولت و تمام مسئولان همه نیروی خود را برای مسکن مهر گذاشته‌اند تا بتوانیم تا پایان سال ۹۵ این طرح را به اتمام برسانیم؛ از ابتدا برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی برای اتمام کار مسکن مهر پایان ۹۵ بوده است که در جایی عنوان شده بود که اتمام مسکن مهر به سال ۹۵ موکول شد و این را تکذیب می‌کنم.

اصغری‌مهرآبادی افزود: بارها مصاحبه کرده‌ایم و کتباً نیز اعلام شده که پایان کار ساخت مسکن مهر کشور اواخر سال آینده خواهد بود و دولت نیز به‌صورت کاملاً مصمم و جدی برای اتمام کار مسکن مهر تلاش می‌کند.

 

فارس

    نظرات