بافت فرسوده اهواز در آستانه تخریب

بافت فرسوده اهواز در آستانه تخریب

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بهسازی بافت فرسوده از سوی بانکها عملیاتی نشده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمسعود شفیع‌پور اظهار کرد: پس از صدور مجدد دستورالعمل اعطای وام برای بازسازی بافت‌های فرسوده علی‌رغم پیگیری‌های سازمان، تاکنون این موضوع از سوی بانک‌ها ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت این تسهیلات با تشکیل پرونده در سازمان بهسازی و نوسازی، در انتظار عملیاتی شدن دستورالعمل مربوطه هستند. هر منطقه از کلانشهر اهواز بخشی از بافت فرسوده را در خود دارد اما بخش عمده بافت فرسوده در منطقه یک (هسته مرکزی)، منطقه ۷ از جمله حصیرآباد و منبع آب و منطقه ۶ در کوی علوی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: در زمینه خطرات، آسیب‌ها و نیازهای مناطق دارای بافت فرسوده مطالعات خاص و ویژه هر منطقه را انجام داده‌ایم و انتظار می‌رود که به سرعت مصوبه اعطای وام بافت فرسوده از سوی دولت و بانک‌ها عملیاتی شود تا براساس مطالعات صورت گرفته در جهت مقاوم‌سازی و بهسازی این مناطق اقدام کرد.

شفیع‌پور اظهار کرد: اقدام سریع در زمینه بهسازی بافت‌های فرسوده موجب می‌شود از بروز حوادث در مناطق مسکونی پیشگیری شود. ساختمان‌هایی که در محدوده بافت فرسوده شهر قرار دارند متاسفانه به دلیل قدیمی بودن، مقاومت خود را از دست داده‌اند و در آستانه تخریب هستند و توجه به مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها در جهت حفظ جان ساکنان این مناطق بسیار حائز اهمیت است.

 

ایسنا

    نظرات