اتمام ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال

اتمام ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر گفت: از اتمام ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری‌مهرآبادی امروز - پنج‌شنبه - در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان، با بیان اینکه ۲۳ هزار واحد مسکن مهر تا کنون در همدان افتتاح شده است، اظهار کرد: ۴۰۰۰ واحد باقی‌مانده مسکن مهر تا شهریور سال آینده قطعا به اتمام خواهد رسید.

 

وی تاکید کرد: باقی ماندن مسکن مهر به ضرر مسکن و شهرسازی است بنابراین باید هرچه زودتر پرونده این پروژه بسته شود.

وی با اشاره به اینکه۵۶۰۰ میلیارد تومان نیاز اتمام پروژه‌های مسکن مهر است، تصریح کرد: این موضوع در حال پیگیری است و برای اینکه به روند کار کمک شود بخشی از نیاز خدمات مسکن مهر از طریق فروش اراضی تامین خواهد شد.

اصغری‌مهرآبادی با اشاره به احداث مدارس در سایت مساکن مهر نیز یادآور شد: ۱۹۶۶ باب مدرسه مورد نیاز مساکن مهر است که ۴۳۹ باب توسط منابع داخلی وزارت مسکن و شهرسازی درحال احداث بوده و تا کنون احداث ۱۳۹ باب مدرسه به اتمام رسیده است.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی عنوان کرد: ۴۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث مدارس، مساجد، کلانتری و خدمات روبنایی مساکن مهر مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه ۷۶۶ مسجد در سایت مساکن مهر مورد نیاز است، افزود: ۴۰۵ باب مسجد توسط مسکن و شهرسازی شروع شده و ۱۹۱ باب آن به اتمام رسیده است.

وی درخصوص مدارس مساکن مهر نیز تاکید کرد: نامه‌ای به استانداران فرستاده شده مبنی بر اینکه یک سوم هزینه احداث مدارس از محل فروش اراضی توسط مسکن و شهرسازی پرداخت شود مشروط بر اینکه استانداران دو سوم باقی‌مانده هزینه را از منابع استانی تقبل کنند.

اصغری‌مهرآبادی با اشاره به بحث آماده‌سازی و محوطه‌سازی مساکن مهر عنوان کرد: از آنجاکه اقشار متقاضی مساکن مهر اقشار کم درآمد جامعه هستند نمی‌توانند هزینه آماده‌سازی را پرداخت کنند بنابراین دولت در حد بضاعت خود در این زمینه مساعدت‌هایی دارد.

قائم مقام وزیر درطرح مسکن مهر با بیان اینکه دولت مصمم است پروژه مسکن مهر هرچه زودتر به اتمام برسد، گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان به استان همدان در زمینه مساکن مهر کمک شد که در مقایسه با سایر استان‌ها رقم قابل توجهی است.

وی یادآور شد: استان همدان از استان‌های موفق در زمینه مسکن مهر بوده و کمترین مشکل را در این زمینه دارد؛ به‌طوری‌که میانگین پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در این استان ۹۴ درصد بوده درحالی‌که میانگین کشوری ۸۷ درصد است.

تقبل یک سوم هزینه مدارس پروژه مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی
قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر همچنین از تقبل یک سوم هزینه مدارس پروژه مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی خبرداد.

اصغری‌مهرآبادی در بازدید پروژه‌های مسکن مهر شهر فامنین اظهار کرد: ساخت ۱۵۰۰ مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر پیش‌بینی شده که دولت یک‌سوم هزینه‌های ساخت را تقبل خواهد کرد.

وی افزود: در خدمات روبنایی این پروژه‌ها احداث ۴۰۰ مدرسه و ۴۰۷ مسجد در دست اجراست که ۵۰ درصد آن‌ها به سرانجام رسیده است.

اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر از محل تسهیلات مالکان و آورده نقدی مردم اجرا می‌شود، عنوان کرد: در ساخت این پروژه‌ها تنها زمین رایگان از طرف دولت اختصاص داده شده و مردم باید با آورده‌ها دولت را در تسریع ساخت کمک کنند و تسهیلات نیز از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات دولتی در پروژه‌های مسکن مهر در بخش خدمات زیربنایی اختصاص یافته است، افزود: در محوطه‌سازی، خدمات روبنایی و زیربنایی، ساخت مساجد و مدارس از منابع داخلی دولت به این پروژه‌ها اعتبار اختصاص داده می‌شود.‌

معاون وزیر مسکن و شهرسازی اظهار کرد: در فامنین متقاضی واجد شرایط مسکن مهر نداریم که در صورت ادامه این روند تدابیری از جمله واگذاری واحد‌ها به متقاضیان زیر‌ پوشش را اجرا خواهیم کرد.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: ۲۰ روز قبل نیز طی نامه‌ای این مشکل را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کردیم تا تدابیری اندیشیده شود.

وی تأکید کرد: پروژه مساکن مهر باید تا پایان سال آینده تکمیل و واگذار شود. همچنین سعی داریم پروژه فامنین نیز تا پایان امسال به اتمام برسد و در صورت عدم استقبال از این واحد‌ها از متقاضیان زیر پوشش ثبت نام خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا ارائه درخواست متقاضیان و آورده آن‌ها دولت در فامنین کمک‌هایی را خواهد داشت به‌‎طوری‌که این کمک‌ها به منظور فعال کردن این پروژه بوده و به علت نبود متقاضی باید بخشی از این واحد‌ها به خانه‌های سازمانی و افراد زیر پوشش نهادها از جمله بهزیستی واگذار شود.

وی در خصوص نحوه ادامه فعالیت پیمانکار پروژه مسکن مهر فامنین نیز عنوان کرد: پس از بازدید پروژه‌ها و میزان پیشرفت با کار کارشناسی ادامه فعالیت و یا عدم همکاری با پیمانکار مشخص خواهد شد.

شهرستان فامنین دارای ۳۳۸ واحد مسکن مهر است که تنها ۶۷ متقاضی دارد و ۳۸۰ میلیون تومان نیز سهم آورده متقاضیان بوده و تاکنون ۶٫۵ میلیارد تومان آورده از سوی پیمانکاران تامین شده است.

 

ایسنا

    نظرات