طرح مسکن مهر در سال ۹۵ به پایان می‌رسد/ جزئیات ساخت مدارس و مساجد مسکن مهر/ آخرین تصمیمات برای واحدهای بدون متقاضی شهر فامنین

طرح مسکن مهر در سال ۹۵ به پایان می‌رسد/ جزئیات ساخت مدارس و مساجد مسکن مهر/ آخرین تصمیمات برای واحدهای بدون متقاضی شهر فامنین

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: اتمام طرح احداث واحدهای مسکن مهر تا پایان سال ۹۵ از برنامه‌های دولت یازدهم است.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه هشتم مرداد در بازدید از طرح مسکن مهر شهرستان فامنین در استان همدان افزود: دولت در ساخت مسکن مهر، زمین را رایگان در اختیار این طرح قرار داده و در ادامه از طریق آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی اجرا می‌شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین اظهار داشت: تسهیلات بانکی ساخت مسکن مهر از ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

به گفته اصغری مهرآبادی، دولت در ساخت مسکن مهر باید خدمات زیربنایی و آماده‌سازی را انجام دهد و از اعتبارات دولتی نمی‌توان برای اجرای این طرح استفاده کرد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بیان کرد: ۴۰۰ مدرسه و ۴۰۷ مسجد در طرح‌های مسکن مهر مناطق مختلف کشور در حال ساخت بوده که تاکنون ۵۰ درصد آنها بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در طرح‌های مسکن مهر کشور آغاز شده که دولت یک سوم هزینه آن را تقبل می‌کند و بقیه را استان‌ها باید از منابع استانی پیگیری کنند.

مهرآبادی در مورد مسکن مهر شهر فامنین که متقاضی اندکی دارد نیز گفت: تا زمانی که برای این واحدها، متقاضی پیدا شود باید اعتباراتی از طریق تنخواه در نظر گرفته شود تا بتوان این واحدها را به کمیته امداد و بهزیستی که متقاضی آن هستند، تحویل داد و یا به صورت خانه‌های سازمانی بهره‌برداری شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: هم اکنون ۲۰۰ هزار مددجوی متقاضی زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سطح کشور وجود دارند که می‌توانند متقاضی این گونه واحدها باشند.

پیمانکار مسکن مهر ۳۳۸ واحدی شهر فامنین نیز گفت: ۶۷ واحد از این مسکن‌ها دارای متقاضی بوده و بقیه متقاضی ندارند.

محمد بهرامی‌راد با بیان اینکه این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: معطل ماندن این طرح نیمه‌کاره به یک معضل تبدیل شده که تکمیل آن می‌تواند تحولی در این شهرستان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این کار تاکنون ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده و متقاضیان تنها سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به فامنین سفر کرد و از روند ساخت واحدهای مسکن مهر این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان فامنین با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری شهر همدان واقع است.

 

ایرنا

    نظرات