مشارکت ۲۰ هزار میلیارد تومانی مردم در ساخت مسکن مهر / نیاز به افزایش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر

مشارکت ۲۰ هزار میلیارد تومانی مردم در ساخت مسکن مهر / نیاز به افزایش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیرراه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به مشارکت ۲۰ هزار میلیارد تومانی مردم در ساخت مسکن مهر اعلام کرد: برای هر واحد میانگین ۳۰ میلیون تومان است و در مجموع از ۵۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات لازم ۵۰ هزار میلیارد تومان تامین شده و مابقی هم برای تکمیل نیاز به تامین اعتبار دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احمد اصغری مهرآبادی ظهر پنجشنبه پس از بازدید از از طرح‌های مسکن مهر همدان، با حضور در فرمانداری این شهرستان در کارگروه زیربنایی و مسکن همدان شرکت کرد و گفت: ۵ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب، برق و فاضلاب طرح های مسکن مهر و ۴ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مدارس، مساجد و کلانتری مساکن مهر نیاز است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر کل کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تکمیل و ۹۰ هزار واحد آن در حال افتتاح است که تا پایان مرداد و هفته دولت به ۱۵۰ هزار واحد می رسد .

وی با اشاره به اینکه ۱۵۶۶ باب مدرسه در طرحهای مسکن مهر نیاز است که تاکنون کار احداث ۴۳۹ باب توسط منابع داخلی راه و شهرسازی در دست اجرا است و ۱۴۹ باب نیز به تمام رسیده است؛ اعلام کرد: ۷۶۶ باب مسجد در این طرحها باید احداث شود که عملیات اجرایی ۴۰۵ باب آغاز شده و ۱۹۱ باب به اتمام رسیده ست و بهره برداری می شود.

نیاز به ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خدمات زیر بنایی

مهرآبادی بیان داشت: در مورد خدمات زیر بنایی و روبنایی مسکن مهر نشست های متعددی با حضور مدیران در همه استان ها تشکیل شده است که برای اتمام خدمات زیر بنایی ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان از استانهای موفق در زمینه مسکن مهر است گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در کشور ۸۷ درصد است که این رقم در استان همدان ۹۱ درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر است.

مهرآبادی به آماده‌سازی و محوطه‌سازی پروژه‌های مسکن مهر استان همدان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از جانب وزارت راه و شهرسازی به استان کمک و مساعدت شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر باید در استان همدان افتتاح شود، گفت: ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در این استان تاکنون افتتاح شده است که قطعاً پرونده این پروژه‌ها تا پایان شهریورماه سال ۹۵ در استان همدان بسته می‌شود.

وزارت راه یک سوم هزینه احداث ساختمان مدارس پروژه مسکن مهر را پرداخت می کند

بنابر این گزارش قائم مقام وزیرراه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در بازدید پروژه‌های مسکن مهر شهر فامنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر از محل تسهیلات مالکان و آورده نقدی مردم اجرا می‌شود، عنوان کرد: در ساخت این پروژه‌ها تنها زمین رایگان از طرف دولت اختصاص داده شده و مردم باید با آورده‌ها دولت را در تسریع ساخت کمک کنند و تسهیلات نیز از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر از تقبل یک سوم هزینه احداث ساختمان مدارس پروژه مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی خبرداد.

معاون وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به استان همدان به شهرستان فامنین سفر و از روند ساخت واحدهای مسکن مهر این شهرستان بازدید کرد.

همچنین بازدید از طرح مسکن مهر همدان از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر به همدان بود.

تعداد مسکن مهر استان همدان ۳۷ هزار و ۵۸۵ واحد بود که ۲۳ هزار و ۵۶۷ واحد آن تاکنون بهره برداری شده است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات