ساختمان‌های پایتخت درجه‌بندی می‌شوند

ساختمان‌های پایتخت درجه‌بندی می‌شوند

http://www.bananews.ir/رییس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد: شناسنامه فنی ساختمان‌ها در حال تبیین است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،  اقبال شاکری در بازدید از سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه با توجه به حوادث اخیر در شهر تهران این بازدید را انجام دادم، گفت: امیدوارم با تکمیل برنامه و امکانات مورد نیاز این سازمان، بتوانیم وظایف این مجموعه را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه ریاست سازمان مدیریت بحران تهران را قالیباف برعهده دارد اظهار کرد: انصافا اقدامات خوبی در این سازمان انجام شده است اما هنوز عزم مدیریت کلان به تبیین جایگاه این سازمان ایجاد نشده است و علی‌رغم تمامی تلاش‌ها باز هم عملیات به سایر دستگاه‌ها سپرده می‌شود.

رییس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه این سازمان فناوری پیشرفته دارد و می‌تواند خدمات بیشتری ارائه کند افزود: پیشگیری از بحران بسیار با اهمیت‌تر است و باید این سازمان بر ساخت و سازهای شهر نیز نظارت داشته باشد.

شاکری با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران باید از اقدامات خود دفاع کرده و اسامی کوتاه‌کنندگان را معرفی کند تا مورد مواخذه قرار گیرد عنوان کرد: چراکه این سازمان با جان و مال مردم در ارتباط است و امیدواریم در حوزه پیشگیری و پیش‌بینی نیز به مانند پاسخگویی به خوبی وارد شود.

وی با بیان اینکه لازم است تمامی مسوولان از این سازمان بازدیدکنند تا بحران را جدی‌تر بگیرند ادامه داد: ما به دنبال رفع کاستی‌ها هستیم.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت ساختمان‌های پایتخت در مورد اینکه مقررات ملی ساختمان قانون حاکم بر ساخت و سازهای شهر است، گفت: در حال حاضر در حال تدوین شناسنامه فنی ساختمان‌ها هستیم تا کیفیت ساختمان‌ها مشخص شده و ساختمان‌های پایتخت درجه بندی شوند.

شاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت آموزش بیان کرد: هنوز هم نتوانسته‌ایم فی‌مابین آموزش و زندگی روزمره ارتباطی ایجاد کنیم و لازم است کارگروه‌های مختلف در این خصوص بهتر عمل کنند.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در شناسنامه فنی ساختمان‌های بخش تشویق و تمدید سازندگان نیز مطرح است، گفت: قطعا با اجرایی شدن این طرح، ساختمان‌ها از لحاظ ساخت و ساز سطح بندی می‌شوند و مشتریان متوجه می‌شود که چه ساختمانی را با چه قیمتی خریداری کنند.

 

ایسنا

    نظرات