دلایل عدم واگذاری ۲۵۰ هزار مسکن مهر آماده / تلاش برای افزایش سقف وام مسکن مهر

دلایل عدم واگذاری ۲۵۰ هزار مسکن مهر آماده / تلاش برای افزایش سقف وام مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده تحویل است، اما به دلیل وجود مشکل انشعابات این واحدها قابل واگذاری نیستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احمد اصغری مهرآبادی در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر ملایر افزود: مشکلاتی چون انشعابات، مسجد، کلانتری، مدرسه و جاده از عمده ترین مسایل در مسکن های مهر کشور است و تمامی این مشکلات همه مشابه یکدیگر است.

وی اظهار کرد: با این وجود، دولت تدبیر و امید با تمام توان پرونده طرح مسکن مهر را با وجود مسایل و مشکلات موجود تا پایان سال ۹۵ خواهد بست.

وی افزود: تاکنون برای رفع این مشکلات اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده و به تمامی واحدهای مسکن مهر ۲۵۰ میلیون ریال وام تعلق گرفته و بانک ها موظف به پرداخت این میزان تسهیلات هستند.

وی یادآور شد: با پیگیریها و رایزنیهای انجام شده به دنبال برداشت سقف وام برای مسکن مهر هستیم تا بتوانیم این میزان وام را به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش دهیم.

مهرآبادی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۵۵۰ باب مدرسه در سراسر کشور در مساکن مهر نیاز است که از این تعداد ۴۳ باب در حال احداث و ۱۳۹ مدرسه بهره برداری شده است.

وی احداث ۴۰۵ مسجد و ۵۰ کلانتری را از دیگر نیازهای مساکن مهر عنوان و بیان کرد: این در حالیست که تاکنون ۱۹۱ مسجد و ۲۱ واحد کلانتری در مساکن مهر احداث شده است.

قایم مقام وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در کشور را ۸۷ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان همدان ۹۱ درصد و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ۹۴ درصد است.

مهرآبادی با بیان اینکه مسکن مهر استان همدان نیز تا شهریور سال آینده به اتمام می رسد، اظهار کرد: خوشبختانه در همدان و ملایر در زمینه مسکن مهر خوب کار شده، به خصوص اینکه موقعیت ویژه مسکن مهر در ملایر بسیار عالی است و چشم انداز بسیار مطلوبی را پیش رو دارد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد مسکن مهر در ملایر افزود: برای رفع مشکل ترانشه و دیوار حایل در مسکن مهر ملایر مبلغ پنج میلیارد ریال کمک شده تا هر چه سریعتر بتوان از مشکلات و خطرات احتمالی در این شهرک جلوگیری کرد.

مهرآبادی ادامه داد: همچنین برای رفع مشکل آب و خط انتقال آب به مسکن مهر ملایر، سه میلیارد ریال اعتبار به راه و شهرسازی استان همدان واگذار شد که پس از اجرای فاز نخست آن مبلغ دو میلیارد ریال هم وزارت راه و شهرسازی کمک خواهد کرد.

وی همچنین از اختصاص مبلغ پنج میلیارد ریال یارانه برای رفع مشکلات زیر ساخت های مسکن مهر ملایر برای واگذاری این واحدها به متقاضیان در این شهرستان خبر داد.

مهرآبادی بیان کرد: یک هزار تن قیر یارانه ای نیز برای حل مشکل مسیر و محوطه سازی مسکن مهر ملایر تعلق می گیرد که پس از عقد قرارداد با پیمانکار این میزان قیر یارانه ای واگذار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عصر پنجشنبه از مساکن مهر شهرستان ملایر بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات و روند پیشرفت فیزیکی این واحدها قرار گرفت.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات