شیوه‌های جالب برای تشویق ساخت و سازهای غیر مجاز

شیوه‌های جالب برای تشویق ساخت و سازهای غیر مجاز

http://www.bananews.ir/معاون روستایی بنیاد مسکن از پاسخ گو نبودن پرداخت هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، شاملو معاون روستایی بنیاد مسکن  با اشاره به اینکه امسال اجرای طرح هادی را در ۲ هزار و ۲۰۰ روستا در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم گفت: این ۲ هزار و ۲۰۰ روستا اجرای طرح هادی آنها نیمه تمام است و در یک هزار و ۶۴روستا اجرای طرح هادی آغاز خواهد شد.

وی افزود: مهمترین وظیفه اجرای طرح هادی حفظ اراضی زراعی و باغی است و توجه محیط زیست و همچنین تامین ارضی از الویت‌های این طرح به شمار می‌رود.

معاون روستایی بنیاد مسکن اظهارداشت: ما همواره به صورت رسمی به واحد‌های استانی بر حفظ اراضی زراعی تاکید کرده‌ایم و زمین‌هایی که کمترین بازده کشاورزی داشته باشند برای ساخت و ساز استفاده می‌شود.

شاملو تاکید کرد: در حال حاضر در استان گیلان و همین طور برخی از مناطق زمین‌هایی که بازده کشاورزی نداشته باشند برای اجرای طرح هادی انتخاب شده‌اند.

وی توضیح داد: ما در طرح هادی یک محدوده‌ای را تعیین می‌کنیم و بر اساس ان محدوده اقدام به ساخت و ساز و نیز طرح هادی می‌کنیم.

معاون عمران بنیاد با بیان اینکه متاسفانه باید جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجازهیچ شیوه بازدارنده‌ای وجود ندارد گفت: در حال حاضر جریمه‌ای که برای ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد با هزینه صدور یک پروانه ساختمانی است.

وی تصریح کرد: این میزان جریمه نه تنها برای سازندگان غیرمجاز بازدارنده نیست بلکه باعث تشویق بیشتر آنها برای افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود.

شاملو خاطر نشان کرد: دستگاه‌های قضایی و همچنین مسئولان روش‌های دیگری را جایگزین پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی برای ساختو سازهای غیر مجاز کنند.

 

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات