نوسازی بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی

نوسازی بیش از ۲ میلیون واحد مسکن روستایی

http://www.bananews.ir/معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن از هدف‌گذاری برای نوسازی ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،  عزیز‌الله مهدیان با اشاره به اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز شده است گفت: این طرح هر ساله به طور کامل انجام می‌شد و تنها در سال ۹۲ به دلیل تغییر دولت و محدودیت اعتبارات به کندی صورت گرفت.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه افزود: از ابتدای طرح هر ساله ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی می‌شد و در طی چند سال اخیر به سالی ۲۰۰ هزار واحد تحقق پیدا کرده است.

مهدیان تصریح کرد: در طول مدت انجام این طرح بانک‌ها همکاری بسیار خوبی داشتند و ما خوشبختانه توانسته‌ایم سالانه ۲۰۰ هزار واحد را به اتمام برسانیم.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن توضیح داد: در طی ۱۰ سال گذشته تا به امروز ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی تعیین شده با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است.

مهدیان یادآور شد: از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد مسکونی یک میلیون و ۶۷۰ هزا ر واحد عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: سالانه برخی از واحدها به دلیل عدم همکاری بانک‌ها و یا کمبود اعتبارات ساخت و سازها کمی با کندی انجام شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در برخی از سال‌ها مانند سال ۹۰، ۸۹ هزار و ۳۲۰ واحد نوسازی شد افزود: در برخی از سال‌ها مانند سال ۹۲ به دلیل کمبود اعتبارات و جابجایی دولت از میزان سهمیه تعیین شده کاسته شد.

مهدیان یادآور شد: در سال ۹۳، ۲۰۰ هزار سهمیه تعیین شده نوسازی واحدهای مسکونی ابلاغ شده و از این تعداد حدود ۳۱ هزار واحد مسکن روستایی عقد قرارداد شده و مابقی در انتظار سهمیه بانک‌ها هستند.

 

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات