بهره‌برداری از ۱۲۰هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت / تحویل ۲۴۰ هزار واحد در صورت تکمیل انشعابات

بهره‌برداری از ۱۲۰هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت / تحویل ۲۴۰ هزار واحد در صورت تکمیل انشعابات

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: حداقل ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر هفته دولت امسال در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احمد اصغر مهرآبادی در نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان افزود: با افتتاح این واحدها در هفته دولت مجموع واحدهای راه اندازی شده به یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد می رسد و کار ساخت ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده به اتمام رسیده که به دلیل تامین نشدن انشعاب آب و برق با وجود تلاش و همکاری خوب وزارت نیرو هنوز به بهره برداری نرسیده که درصورت تامین این نیازها امکان تحویل آنها فراهم خواهد شد.

وی گفت: دولت برای حمایت از مسکن مهر علاوه بر واگذار زمین به صورت رایگان، تلاش کرده است که تسهیلات یارانه ای با سود چهار درصد در شهرها و هفت درصد در مراکز استان ها پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه پروانه ساختمانی و عوارض مربوط به آن دولت ۵۰ درصد هزینه را تقبل کرده است.

وی تصریح کرد: دولت از محل یارانه های مسکن و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی نیز برای آماده سازی، محوطه سازی، ساخت خدمات روبنایی همچون مدرسه، مسجد و کلانتری کمک های شایانی را انجام داده است به طوری تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل یارانه های مسکن مهر به این بخش یعنی به خدمات روبنایی و زیر بنایی، آماده سازی و محوطه سازی کمک کرده که این کمک ها به جز منابع داخلی که از محل فروش اراضی است صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح مسکن مهر یکی از طرح های گسترده و عظیم در کشور است به طوری که در بیش از هزار و ۱۰۰ شهر کشور به اجرا در آمده است.

مهر آبادی ادامه داد: این طرح با وجود مزیت های مختلف اما به دلیل شتاب در اجرا هم اینک هزینه هایی را به دولت تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، طرح مسکن مهر در دولت یازدهم یکی از بحث های جدی محسوب می شود زیرا یکی از مهمترین نیاز های مردم است در این راستا با بررسی های صورت گرفته و مشخص شدن مشکلات پیش روی این طرح، دولت با جدیت پیگیر رفع مشکلات و بهره برداری از این واحدها در سراسر کشور است.

وی افزود: خوشبختانه در دوسال اخیر دولت یازدهم با وجود شرایط سخت و مشکلات مالی در برخی بخش ها به خوبی عمل کرده است به طوری که ۳۰ درصد واحدها یعنی نزدیک به ۴۳۸ هزار واحد در این مدت به بهره برداری رسیده و ۱۲۰ هزار واحد نیز آماده راه اندازی در هفته دولت است که تلاش داریم تا ۱۵۰ هزار واحد برسانیم.

وی گفت: همچنین ۷۴درصد یعنی شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اقساط در این مدت وصول شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۵۱ درصد اسناد مسکن مهر نیز در این مدت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در طرح مسکن مهر از نظر پیشرفت طرح با ۸۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: این وزارتخانه در تلاش است با همکاری استانداری و مسوولان استانی هر چه سریعتر مشکلات پیش روی واحدهای مسکونی واگذار نشده به متقاضیان را برطرف و زمینه ارائه خدمات در بخش های مختلف ازجمله زیربنایی و روبنایی را در این مساکن فراهم کند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات