افزایش ۶ درصدی رعایت مقررات ملی ساختمان/ خرید و فروش مسکن تا پایان سال التهاب ندارد/ افزایش اجاره‌بها در بازار تابستانی جابه‌جایی‌ها

افزایش ۶ درصدی رعایت مقررات ملی ساختمان/ خرید و فروش مسکن تا پایان سال التهاب ندارد/ افزایش اجاره‌بها در بازار تابستانی جابه‌جایی‌ها

http://www.bananews.ir/معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان رونق صنعت ساختمانی را به عنوان یکی از روش‌های کاهش بیکاری در جامعه معرفی کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۲۱ مرداد و در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، با حضور در محل نمایشگاه ضمن اظهار خرسندی از مشارکت حداکثری شرکت‌های بین المللی گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان فرصتی را در اختیار فعالان این صنعت قرار داد تا دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشته و از تجربیات یکدیگر در ساختمان‌سازی بهره بگیرند. آمارها نشان می‌دهد میزان مشارکت شرکت‌کنندگان افزایش پیدا کرده است و شرکت‌های داخلی نیز با رغبت در نمایشگاه حاضر شدند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: رونق گسترده در صنعت ساختمان انتظاری است که همه مردم اعم از انبوه‌سازان و شخصی‌سازان به آن امیدوارند. اگرچه ما در زمینه ساختمان در رکود هستیم اما امید است تا با گشایش‌هایی که در آینده نزدیک صورت می‌گیرد این صنعت از رکود خارج شود.

مظاهریان با اشاره به فرصت اشتغال در صنعت ساختمان‌سازی که در کاهش نرخ بیکاری تاثیر می‌گذارد، تاکید کرد: رونق صنعت ساختمان در کشور علاوه بر خارج کردن کشور از رکود باعث می‌شود تا تعدا قابل‌توجهی از کارگران این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار مشغول شوند. همچنین این صنعت باعث گردش چرخه تولید در کشور و فعالیت گسترده‌تر کارخانجات داخلی است.

همچنین معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام افزایش توجه به مقررات ملی ساختمان گفت: آمارها نشان دهنده افزایش ۶ درصدی هر ساله رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهاست. افزایش مقررات ملی ساختمان به معنای استفاده از مصالح بهتر و نیروی کار متبحرتر است که در مجموع امیدبخش روزهای بهتر در صنعت ساختمان‌سازی کشور است.

مظاهریان در پاسخ به این پرسش که افزایش اجاره‌بها در کشور ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟ گفت: هرساله از خردادماه تا پایان شهریور شاهد افزایش اجاره‌بها در شهرهای کشور هستیم که امید است این افزایش تا یک ماه آینده با کاهش نسبی همراه شود. همچنین رصد معامله املاک نشان می‌دهد که افزایش قیمت مالکان برای واحدهای مسکونی پایین‌تر از نرخ تورم است. امید است بتوانیم میانگین نرخ اجاره‌بها را همچنان بتوانیم زیر نرخ تورم نگاه داریم.

وی در پایان در مورد پیش‌بینی خود از قیمت مسکن، گفت: در بخش خرید و فروش مسکن التهاب شدیدی وجود ندارد. موجودی‌ها و تقاضا نشان می‌دهد که این بازار تا پایان سال التهاب نخواهد داشت.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات