رشد ۳۹.۸ درصدی تعداد حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن

رشد ۳۹.۸ درصدی تعداد حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن

http://www.bananews.ir/تعداد حساب‌های افتتاح شده صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن در پایان روز ۱۹ مرداد ماه با ۳۹ و ۸ دهم درصد رشد نسبت به پایان تیرماه سال جاری به ۱۱ هزار و ۳۳۴ فقره رسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir بانک مسکن اعلام کرد: با گذشت نزدیک به ۲ ماه از آغاز افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن در شعب این بانک، تعداد این حساب در پایان روز ۱۹ مرداد ماه به ۱۱ هزار و ۳۳۴ فقره و مبلغ ۲۰۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان رسید که نسبت به پایان تیرماه سال جاری ۳۹ و ۸ دهم درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش سهم شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ هزار و ۷۵۷ فقره به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و سهم شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تعداد ۵ هزار و ۸۸۰ فقره به مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است.

همچنین متقاضیان تهرانی تعداد ۲ هزار و ۶۹۷ فقره حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم به مبلغ ۶۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان را در شعب تهران بانک مسکن افتتاح کردند.

شایان ذکر است بانک مسکن به منظور تسهیل در امکان خرید و ساخت واحد مسکونی توسط اقشار متوسط جامعه اقدام به ایجاد حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم از نیمه خرداد ماه سال جاری کرده است که افتتاح‌کنندگان این حساب می توانند از سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد مسکونی در شهر تهران به میزان ۸۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به میزان ۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری (شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) معادل ۴۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات