افتتاح بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت/ دستور معاون اول رئیس جمهور به سازمان مدیریت و بانک مرکزی در زمینه مسکن مهر

افتتاح بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت/ دستور معاون اول رئیس جمهور به سازمان مدیریت و بانک مرکزی در زمینه مسکن مهر

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از آماده بودن ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد که فاقد خدمات زیربنایی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری‌مهرآبادی اظهار کرد: برای هفته دولت در تلاشیم بیش از ۱۰۰ هزار واحد افتتاح شود و اطلاعاتی که تا امروز از سازمان‌های وابسته و استان‌ها به دست آمده نشان‌ می‌دهد امکان این میزان از افتتاح فراهم شده است. همچنین ۲۵۰ هزار واحد آماده واگذاری است اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی امکان تحویل و افتتاح آن‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مجموع در حال حاضر ۳۵۰ هزار واحد آماده افتتاح برای بهره‌برداری داریم که تنها خدمات زیربنایی ۱۰۰ هزار واحد آماده شده است. مابقی این واحدها وابسته به همت همکاران در وزارت نیرو است؛ با این روندی که پیش داریم حدود ۱۵۰ هزار واحد به تعداد واحدهایی که کار ساختشان تمام شده است افزوده می‌شود.

مهرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر کار ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده است افزود: از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد افتتاح شده است. ضمن این‌که وزارت نیرو تا پایان سال باید خدمات زیربنایی ۴۰۰ هزار واحد را تامین کند. برای کمک به وزارت نیرو در راستای مصوبه دولت و تاکید وزیر راه و شهرسازی مقرر شده در شهرهای جدید و در سایر شهرها بخشی از خدمات زیربنایی را از محل منابع داخلی و فروش اراضی تامین کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس جدولی که شهرهای جدید تهیه کرده‌اند حدود ۳۴۰ میلیارد تومان برای تامین خدمات زیربنایی از منابع داخلی این شهرها هزینه شده است، ادامه داد: برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر سایر استان‌ها نیز در شورای مسکن هر استان تصمیمات مقتضی را اتخاذ می‌کنیم.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین از دستور جدید معاون اول رئیس جمهور خبر داد و به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در دیداری که به همراه وزیر راه و شهرسازی با معاون اول رئیس جمهور داشتیم، در خصوص خدمات زیربنایی و تسهیلات افزایش‌یافته ۲۵ به ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر مباحثی مطرح شد؛ جهانگیری همچنین دستور صریحی برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی صادر کرد.

به گفته مهرآبادی، معاون اول رئیس جمهور در این دستور تاکید کرد که تکمیل مسکن مهر یکی از برنامه‌های جدی دولت است و این پروژه تا سال آینده به پایان می‌رسد.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات