پرونده بازسازی زلزله‌های اخیر به زودی بسته می‌شود

پرونده بازسازی زلزله‌های اخیر به زودی بسته می‌شود

http://www.bananews.ir/مهدیان از پیشرفت ۹۵ درصدی بازسازی واحدهای زلزله‌زده در مناطق جنوبی خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده تمامی واحدهای خسارت دیده به اتمام می‌رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عزیزالله مهدیان با اشاره به اینکه در زلزله‌هایی که ماه‌های گذشته در استان بوشهر و منطقه برازجان رخ داده بود به طور کامل بازسازی آنها به اتمام رسیده است، گفت: ۹۵ درصد از بازسازی واحدهای خسارت دیده در این زلزله به اتمام رسیده و پرونده‌ آنها تا ماه آینده بسته می‌شود.

مهدیان در ادامه به منطقه "بستک" در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: بازسازی این واحدها نیز پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و در منطقه "بشاگرد" نیز ساخت تمامی مدارس و مساجد نیز به اتمام رسیده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن به خسارت‌های وارد شده در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اثر این زلزله بیش از ۵ هزار واحد خسارت دیده بودند که هزار و ۲۵۰ واحد از آنها به اتمام رسیده و مابقی نیز در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: ساخت و ساز و بازسازی واحدهای مسکن روستایی به سرعت انجام می‌شود ولی تنها در شهرها به دلیل مشکل اخذ پروانه ساخت نوسازی و بازسازی به کندی پیش می‌رود.

معاون مسکن روستایی خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات روستاییان پرداخت نکردن اقساط تسهیلات است که باید با ایجاد فرهنگ‌سازی این موضوع هر چه سریع‌تر برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات