امضای تفاهم‌نامه تاسیس خانه گفتمان شهر و معماری / تقویت جایگاه تشکل­‌های حرفه­‌ای در عرصه معماری و شهرسازی

امضای تفاهم‌نامه تاسیس خانه گفتمان شهر و معماری / تقویت جایگاه تشکل­‌های حرفه­‌ای در عرصه معماری و شهرسازی

http://www.bananews.ir/تفاهم‌نامه تاسیس خانه گفتمان شهر و معماری بعد از ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و روسای ۱۲ تشکل غیردولتی فعال در حوزه معماری و شهرسازی امضا شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، تفاهم‌نامه تاسیس "خانه گفتمان شهر و معماری" عصر امروز چهارشنبه ۲۱ مردادماه با حضور عباس آخوندی، حامد مظاهریان و پیروز حناچی معاونان مسکن و ساختمان و معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران٬ میان وزارت راه‌وشهرسازی و ۱۲ تشکل غیر دولتی فعال در حوزه معماری و شهرسازی امضا شد.

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه عرصه‌­های عمومی دموکراتیک شهری با هدف اطلاع‌­رسانی به شهروندان، آموزش، ایجاد گفتمان بین متخصصان در عرصه­‌های مختلف مرتبط با شهر و مسائل توسعه شهری، منافع عمومی در شهر، ارتقا کیفیت زندگی و افزایش سطح زیست­‌پذیری شهرها در چارچوب اندیشه ایران‌شهر به امضا رسید.

تشکل غیر دولتی «خانه گفتمان شهر و معماری» با حمایت وزارت راه و شهرسازی و مشارکت تشکل­‌های حرفه­‌ای دوازده­‌گانه حوزه معماری و شهرسازی کشور تاسیس می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه خانه گفتمان شهر در بنای ارزشمند طراحی شده توسط معمار فقید وارطان هوانسیان مستقر می‌شود که ضمن حفاظت از یکی از آثار ارزشمند معماری معاصر موجب تقویت جایگاه و نقش تشکل­‌ها و نهادهای حرفه­‌ای در عرصه معماری و شهرسازی و تعریف مکانی برای گفتگو، تبادل اندیشه، نقد و ارزیابی سیاست‌ها، برنامه‌­ها و اقدامات در این حوزه خواهد بود.

ایجاد تعامل و تفاهم میان انجمن­‌ها و موسسات تخصصی معماری و شهرسازی در سطح ملی به منظور رشد و ترویج حقوق شهرسازی و اعتلای فرهنگ شهرنشینی و برقراری ارتباط مستمر با اندیشمندان و حرفه­‌مندان حوزه شهر و معماری و جلب مشارکت فعالانه آنان در کشور به منظور بررسی مسائل و یافتن راه­کارهای مناسب برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری و انعکاس یافته‌­های حاصل از این هم‌اندیشی و گفتمان به دولت، برای اعتلای سیاست­‌ها و برنامه­‌های شهری از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه به­‌شمار می­‌رود.

{jathumbnail off} 

http://www.bananews.ir/

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات