آمار پیامک‌های ارسالی کارگران به ۳۰ هزار پیامک رسید

آمار پیامک‌های ارسالی کارگران به ۳۰ هزار پیامک رسید

http://www.bananews.ir/رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از ارسال نزدیک به ۳۰ هزار پیامک توسط کارگران سراسر کشور به سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳ خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irغلامرضا عباسی اظهار کرد: با توجه به اینکه از ابزار تبلیغی برخوردار نیستیم تا در همه شهرها، کارگاه‌ها و حتی کارخانجات تبلیغات گسترده داشته باشیم، لذا درصدد تامین بودجه و اعتبار لازم هستیم تا بتوانیم ضمن اطلاع رسانی گسترده، کار را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

وی گفت: بخشی از کارگران به شکل پنهان در کارگاه‌های زیرزمینی مشغول کارند و شناسایی این عده بدون در اختیار داشتن ابزار و امکانات لازم دشوار است. طبعا داشتن پوشش خبری و تبلیغات گسترده در تمام شهرها بودجه خاصی می‌طلبد.

عباسی درعین حال از معرفی کارگران شناسایی شده به سازمان تامین اجتماعی برای برخورداری از پوشش‌های حمایتی و بیمه‌ای خبر داد و گفت: پس از ثبت نام کارگران، انجمن‌های صنفی کارگری در هر استان وارد عمل شده و بر اساس پیش شماره تلفن ثابت فرد ثبت نام کننده که نشان دهنده موقعیت و محل سکونت وی است و با انجام تحقیقات اولیه، اقدام به راستی آزمایی اطلاعات می‌کنند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در ادامه از نشست هفته آینده کانون با معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در این راستا خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی کارگران فاقد بیمه منوط به خوداظهاری آنها از طریق سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳ است، افزود: قصد ما این نیست که طرح را ظرف یک ماه به پایان برسانیم، بلکه این طرح برای رسیدن به نتیجه مطلوب مرحله به مرحله پیش خواهد رفت تا همه کارگران امکان ثبت نام داشته باشند.

به گفته رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، در این طرح هیچگونه محدودیت زمانی وجود ندارد و اگر بیش از یکسال به طول انجامد مهم نیست چرا که شناسایی کارگران بدون هویت و فاقد شناسنامه مهمترین هدف طرح است.

عباسی متذکر شد: به دنبال مذاکراتی که با وزارت کار و معاونت روابط کار صورت دادیم مجوز شناسایی کارگران را در اختیار گرفتیم و امیدواریم که با راه اندازی این سامانه پیامکی، بخش اعظمی از کارگران فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرند.

 

ایسنا

    نظرات