واگذاری زمین به متقاضیان شهرک صنعتی شهریار

واگذاری زمین به متقاضیان شهرک صنعتی شهریار

http://www.bananews.ir/واگذاری زمین در شهرک صنعتی شهریار به مساحت ۳ هزار هکتار با پیش‌بینی، استقرار ۴ هزار واحد تولیدی و ایجاد ۸۰ هزار شغل در این شهرک از نیمه دوم امسال آغاز می شود.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علی سلیمانی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شهرک صنعتی شهریار به مساحت ۳ هزار هکتار احداث می‌شود که ۸۰۰ هکتار از این میزان به فاز یک این شهرک صنعتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این شهرک استقرار ۴ هزار واحد تولیدی در این محل پیش‌بینی می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود با ساخت این شهرک برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

سلیمانی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی از سال ۶۹ تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ واحد را ساماندهی کرده تصریح کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و مابقی در حال انجام نصب، راه‌اندازی و تجهیز ماشین‌آلات هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از شروع ساخت و ساز و تأمین زیرساخت‌ها در این شهرک خبر داد و افزود: واگذاری زمین به متقاضیان از ۶ ماهه دوم سال آغاز می‌شود و هم اکنون ۴۰ واحد تولیدی اعلام آمادگی کردند.

وی هدف از احداث این شهرک صنعتی را انتقال صنایع غرب تهران بر این مکن دانست و اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در جاده قدیم و مخصوص (غرب تهران) وجود دارند که با استفاده از زیرساخت‌های تهران برای شهرنشینان مشکلات زیادی از قبیل ترافیک و محیط زیست ایجاد می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: فقط واحدهای صنعتی تولیدی موجود می‌توانند به این شهرک نقل مکان کنند و هیچ‌گونه مجوز برای واحدهای صنعتی جدید صادر نمی‌شود.

سلیمانی با اشاره به مشکل آب در شهرک های صنعتی تهران افزود: سالانه حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در تهران داریم و برای حل مشکل کم آبی می‌توان از پساب فاضلاب تهران و اطراف آن آب مورد نیاز این بخش را تأمین کرد، همچنین بخش زیادی از آب صنعتی در کارخانه فولاد و سیمان مصرف می‌شود.

وی قیمت هر متر زمین در شهرک صنعتی شهریار را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت با اقساط ۳۰ تا ۴۰ ماهه مناسب است،

همچنین مخترعین، فارغ‌التحصیلان جوان و واحدهایی که تا یکسال به بهره‌برداری می‌رسند، می‌توانند از معافیتی استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دلیلی برای باقی ماندن کارخانجات قطعه‌ساز و خودروساز در جاده مخصوص وجود ندارد، گفت: بسیاری از واحدهای مستقر در محدوده جاده مخصوص می‌توانند با فروش زمینشان به متری حدود ۲ میلیون تومان و انتقال کارخانه به این منطقه به بود برسند، حتی سازمان محیط زیست به برخی کارخانجات مزاحم زندگی شهری برای انتقال کارخانه به خارج از شهر اخطار و زمان داده و مابقی کارخانه‌ها باید ۱۵ تا ۲۰ سال آینده از شهر خارج و به شهرک‌های صنعتی نقل مکان کنند.

سلیمانی با اشاره به برنامه ساخت چهار شهرک صنعتی مصوبه دولت گفت: شهریار، ملارد، صفا دشت و حسن آباد ۴ شهرک صنعتی هستند که مکان‌یابی زمین آنها صورت گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات