تخریب بیش از ۳ هزار واحد مسکونی بر اثر سیل اخیر

تخریب بیش از ۳ هزار واحد مسکونی بر اثر سیل اخیر

http://www.bananews.ir/معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد: ۳ هزار و ۹۵۴ واحد دچار خسارت‌ شده‌اند که از این میان هزار و ۲۰۴ واحد ۱۰۰ درصد و ۲ هزار و ۷۵۰ واحد دچار خسارت‌های تعمیری بوده‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،  عزیز‌الله مهدیان با اشاره به اینکه سیل اخیر در ۹ استان تعدادی از واحدهای مسکن روستایی را تخریب کرده است، گفت: این سیل در ۹ استان مازندران، ‌تهران، البرز، سمنان، گلستان، گیلان، لرستان و ... خسارت‌هایی را بر جای گذاشته است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای بازسازی ارائه شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: سیل اخیر خسارت‌هایی را به اماکن مسکونی وارد کرده است اما در مجموع ۳ هزار و ۹۵۴ واحد دچار خسارت‌ شده‌اند که از این میان هزار و ۲۰۴ واحد دچار خسارت‌های ۱۰۰ درصدی و ۲ هزار و ۷۵۰ واحد دچار خسارت‌های تعمیری بوده‌اند.

مهدیان یادآور شد: تمامی واحدهای خسارت یافته فرسوده بوده‌اند و تا به امروز بازسازی نشده بودند.

وی در ادامه به حوادث و زلزله‌هایی که در طول سال اتفاق افتاده بودند اشاره کرد و گفت: زلزله‌ای که چند روز پیش در کرمان رخ داده بود خوشبختانه هیچ‌ گونه خسارت بر جای نگذاشته بود و یکی از عمده‌ترین دلایل این موضوع بازسازی واحدهای مسکن روستایی بوده است.

مهدیان یادآور شد: ۱۴۰ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی شده و ۱۵۰ هزار واحد نیز که بر اثر زلزله خسارت یافته بودند نوسازی شده‌اند.

مهدیان خاطرنشان کرد: بازسازی واحدهای سیل‌زده تا پایان امسال به اتمام می‌رسد که به هر کدام از این واحدها ۲۵ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات