۳۹۱ هکتار از جنگل‌ها و مراتع بویراحمد قربانی آتش شد

۳۹۱ هکتار از جنگل‌ها و مراتع بویراحمد قربانی آتش شد

http://www.bananews.ir/فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی آتش‌سوزی در جنگل‌های و مراتع مناطق رهمالی، تولگهی و فیروزآباد شهرستان بویراحمد ۳۹۱ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان طعمه حریق شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سرهنگ محمدرحیم برزمند افزود: این آتش‌سوزی ادامه آتش‌سوزی رهمالی بود که از روز جمعه شروع شده بود.

وی اظهار کرد: با تلاش نیروهای امدادی و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان چند بار این آتش‌سوزی مهار و خاموش شد اما مجدد شعله ور و روشن شد.

فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت آتش‌سوزی اضافه کرد: علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

همچنین سعید نظری، رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد نیز به خبرنگار ایسنا گفت: دیروز عصر آتش برای سومین بار در جنگل‌ها و مراتع فیروزآباد و رهمالی شعله ور شد که با کمک نیروهای دستگاه‌های اجرایی استان مهار و خاموش شد.

وی افزود: در پی این آتش‌سوزی بیش از ۱۰۰هکتار از جنگل‌ها و مراتع این مناطق طعمه حریق شد.

نظری اظهارکرد: با توجه به اینکه بیشتر پوشش مرتعی منابع طبیعی استان گونه بهمن «پیوار» است در صورتی که دام‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی راه داده شوند و چَرا کنند از این گونه استفاده می‌کنند اگر آتش‌سوزی رخ دهد خسارات به حداقل خواهد رسید.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: گونه «پیوار» حالتی همچون باروت دارد و با یک جرقه آتش منجر به آتش‌سوزی وسیع و گسترده و از بین رفتن جنگل‌های استان می‌شود.

نظری تصریح کرد: بنابراین باید به‌جای عبور دام‌ها از جاده‌های اصلی و خطراتی که برای آنها در پی دارد از مراتع عبور داده شوند تا با استفاده از این گونه گیاهی خطرات و خسارات آتش سوزی‌ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: تا ساعت سه بامداد امروز با تلاش نیروهای دستگاه‌های مختلف استان این آتش‌سوزی مهار و خاموش شد.

 

ایسنا

    نظرات