مردم حاضر نیستند در بیابان زندگی کنند

مردم حاضر نیستند در بیابان زندگی کنند

http://www.bananews.ir/دبیر کانون انبوه‌سازان کشور با انتقاد از نحوه‌ی اجرای مسکن مهر می‌گوید دولت قبل از اجرای مسکن اجتماعی، لازم است برای پروژه‌های نیمه‌تمام یا بدون مشتری مسکن مهر فکری صورت دهد.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، فرشید پورحاجت اظهار کرد: تقاضای موثر در بازار مسکن وجود دارد اما تجربه مسکن مهر ثابت کرد که خیلی از مردم شریف و فهیم کشور حاضر نیستند در بیابان زندگی کنند بلکه مایلند در دل شهرها اسکان یابند.

وی افزود: این‌که بدون ارایه خدمات و زیرساخت، در بیابان ساخت و ساز کنیم کار درستی نیست. مسکن، شهر و شهرک به عنوان یک موجود زنده احتیاج به تنفس دارد. مسکن، کالایی است که مردم باید در آن احساس آرامش، زندگی و طراوت کنند، لذا این مسائل باید در شهرسازی لحاظ شوند. جدا از زیرساخت‌های ضروری، ایجاد فضاهای آموزشی، فرهنگی و تفریحی نیز لازم است که این مسائل در مسکن مهر دیده شدند اما اجرا نشدند.

دبیر کانون انبوه‌سازان کشور با بیان این‌که سیاست مسکن مهر، تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر بود، گفت: اجرای پروژه‌های مسکن مهر در استان‌های مختلف پیشرفت خوبی داشته، اما بسیاری از آنها متقاضی ندارند. لذا اگر قرار است هر پروژه‌ای تحت عنوان مسکن اجتماعی استارت بخورد باید از مازاد مسکن مهر بررسی میدانی در استان‌های مختلف به عمل بیاید، برای آنها مشتری پیدا شود و سپس مسکن اجتماعی کلید بخورد.

به گفته پورحاجت، غالب پروژه‌های مسکن مهر بدون امکان‌سنجی و نیازسنجی ساخته شده‌اند. به طور مثال در استان خوزستان تعداد زیادی از واحدها متقاضی ندارند. لذا تا ضرورت ایجاب نکند، استارت پروژه جدید با چنین ویژگی‌هایی منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

ایسنا

    نظرات