شروع مرمت خانه رئیس زاده شهر نیاسر

شروع مرمت خانه رئیس زاده شهر نیاسر

http://www.bananews.ir/سرپرست پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری شهر تاریخی نیاسر،از شروع مرمت خانه رئیس زاده نیاسر خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علی ابوالفضلی گفت: این خانه در سال ۱۳۹۰ به منظور استقرار پایگاه میراث فرهنگی نیاسر واقع در محله بیشه شهر نیاسر و به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۸۰ ریال خریداری گردید.

به گفته وی، این خانه در زمینی به مساحت ۳۱۸ متر مربع و در دو طبقه بنا شده است و در ساخت آن از مصالح خشت،آجر و چوب و مصالح بومی استفاده گردیده و دارای حیاطی مشجر می باشد.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری شهر تاریخی نیاسر اضافه کرد: فاز اول مرمت خانه رئیس زاده با اعتبار ۰۰۰/۰۰۰/۳۵۰ریال از محل اعتبارات ملی در دستور کار این پایگاه قرار گرفت.

ابوالفضلی،سبک سازی بام، برچیدن تیرهای فرسوده بام، برچیدن پوشش چوبی فرسوده بام،اصلاح زیرسری تیرهای چوبی بام، اجرای مجدد تیرهای چوبی سقف به همراه اجرای مازوت بر روی تیرهای چوبی،اجرای مجدد پوشش چوبی گونی کشی بام، اجرای شیب بندی بام اجرای پلاستر و ایزوگام، برچیدن موزاییک فرش طبقات و پی بندی در محل های لازم را از اقدامات عملیاتی خانه تاریخی رئیس زاده نیاسر عنوان کرد.

کهن باغشهر نیاسر که در فاصله۳۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد با داشتن جاذبه ها و آثار تاریخی و طبیعی متعدد نظیر چارطاقی،غار رئیس،چشمه اسکندریه،آسیاب آبی ، باغ تالار و آبشار در زمره یکی از مراکز اصلی گردشگری کاشان به شمار می رود که هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

 

    نظرات