مسکن مهر پول می‌خواهد

مسکن مهر پول می‌خواهد

http://www.bananews.ir/رییس سابق کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران می‌گوید من به عنوان کارشناس مسکن با افزایش وام مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان موافقم اما درخصوص نحوه‌ی تامین مالی آن نظری ندارم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سیامک جولایی اظهار کرد: قطعا تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره مسکن مهر نیازمند پول است. حال این مساله می‌خواهد از طریق چاپ اسکناس بی پشتوانه انجام شود یا هر طریق دیگری به خود مسوولان مربوط است.

وی افزود: درخصوص مسکن مهر که از یک سو پای سرمایه دولت و از سوی دیگر سرمایه و منافع اقشار ضعیف درمیان است باید اقدام مقتضی صورت گیرد. لذا قطعا باید وام‌ها افزایش پیدا کنند تا مردم اسکان یابند.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که غالب متقاضیان مسکن مهر از تمکن مالی چندانی برخوردار نیستند، گفت: این افراد کسانی هستند که به دنبال سرپناه می‌گردند. لذا دولت باید از هر طریقی شده به آنها برای خانه‌دار شدن کمک کند.

به گفته جولایی، در حال حاضر با توجه به مصالح ساختمانی به کار رفته در مسکن مهر سرمایه‌های کشور خوابیده‌اند و اگر فکری برای تکمیل خانه‌ها نشود قطعا در سال‌های آینده باید مجددا مرمت شوند و خرج مضاعف روی دست دولت و ملت بگذارند. پس چه بهتر که تا دیر نشده مسکن مهر تکمیل شود.

وی در عین حال با انتقاد از نحوه‌ی اجرای مسکن مهر خاطرنشان کرد: سر قله قاف زمین گرفتند تا مسکن مهر بسازند. اوایل اجرای مسکن مهر گفتم این اقدام خوبی است به شرطی که زیرساخت‌های لازم همچون برق، آب، گاز و تلفن آن مهیا شود.ضمنا در صورتی به درد می‌خورد که کسی حق خرید و فروش نداشته باشد. اما هیچ‌یک از این صحبت‌ها جدی گرفته نشد.

 

ایسنا

    نظرات