سمنانی‌ها ۴۰ لیتر کمتر آب مصرف می‌کنند

سمنانی‌ها ۴۰ لیتر کمتر آب مصرف می‌کنند

http://www.bananews.ir/مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه هر خانواده در سطح کشور به طور متوسط ۹۲ هزار و ۳۰۰ تومان پول آب می‌دهد، گفت: این در حالی است که هر خانواده در استان سمنان سالانه ۵۱هزار و ۵۰۰ تومان آب‌بها پرداخت می‌کند که کمی بیشتر از نصف آب بهای دیگر هموطنان است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمد طاهری با اعلام این خبر، اظهار کرد: این مهم حکایت از این دارد که مردم استان کویری سمنان به درستی ارزش این مایع حیات را شناخته و به خوبی در مصرف آن صرفه‌جویی می‌کنند.

وی از استان سمنان به عنوان استانی فرهنگی یاد کرد و با اشاره به نقش فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در پاسداری و حفاظت از منابع ارزشمند آبی، افزود: یکی از مهمترین راه‌ها برای عبور از بحران فعلی آب و کمبود منابع آبی در کشور، مصرف بهینه آن در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعتی است و برای تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی مستمر در کشور هستیم.

فروش آب به قیمت یک سوم

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان، با بیان اینکه آب تولیدی در استان سمنان به قیمت یک سوم تولید آن به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: قیمت هر متر مکعب آب تولیدی در استان سمنان یک هزار و ۱۸۶ تومان است و این در حالی است که هر متر مکعب آب در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان تنها با قیمت ۳۳۹ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

سمنانی‌ها ۴۰ لیتر کمتر آب مصرف می‌کنند

طاهری، با تقدیر از صرفه‌جویی مشترکین آب این استان ، تصریح کرد: سرانه مصرف آب مشترکین خانگی آب در سطح کشور ۲۰۱ لیتر است در حالی که متوسط مصرف آب به ازای هر شهروند استان سمنان ۱۶۳ لیتر است به عبارتی هر مشترک خانگی در استان سمنان به طور متوسط ۴۰ لیتر کمتر آب مصرف می‌کند.

وی، در پاسخ به پرسشی در خصوص کیفیت آب شرب تولیدی در این استان، گفت: آبفای شهری استان خود را موظف و متعهد به تولید آب سالم و با کیفیت می‌داند و در طول این سال‌ها نیز کوشیدیم که به این تعهد خود وفادار باشیم. ضمن اینکه در کمیت آن نیز همکاران ما تلاش جدی داشته‌اند، اما هنوز باید کار زیادی صورت گیرد و برای تحقق این مهم نیازمند همراهی و پشتیبانی مسئولان استان هستیم.

مدیرعامل آبفای شهری استان با بیان اینکه مدیریت مصرف مشترکین در کیفیت و کمیت آب تولیدی نقش مهم و مستقیمی دارد، اضافه کرد: خوشبختانه مردم استان سمنان در این بخش همراهی‌های خوبی با مدیران استان داشتند و امیدواریم با استفاده بهینه‌تر و مدیریت مصرف بیش از پیش به حفظ این سرمایه ارزشمند که حیات همه موجودات به آن وابسته است، ما را یاری کنند.

وی از فرسودگی شبکه و خطوط انتقال آب به عنوان یکی از مهم‌ترین علل پرتی آب در این استان یاد کرد و گفت: بیش از ۷۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع آب استان سمنان فرسوده بوده و نیازمند اصلاح و بروز رسانی است و برای بازسازی این حجم از شبکه که شامل حدود یک سوم کل شبکه توزیع استان است، نیازمند اعتبارات زیادی هستیم که در شرایط فعلی اصلاح همه آنها در کوتاه مدت عملی نیست.

مدیرعامل شرکت آبفای استان سمنان، با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی و رفع فرسودگی شبکه و خطوط انتقال آب استان، اظهار کرد: برای بازسازی و اصلاح این حجم از شبکه توزیع، به بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

 

ایسنا

    نظرات