سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما مسدود می‌شوند

سایت‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما مسدود می‌شوند

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام اسامی بیش از۱۵ سایت غیرقانونی فروش بلیت هواپیمای به پلیس فتا برای مسدود کردن این سایت‌ها خبر داد و گفت: خرید اینترنتی بلیت هواپیما فقط از سایت‌های این ۱۳ شرکت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است و سایر سایت‌های اینترنتی مورد تایید این سازمان نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مرتضی دهقان درباره نابسامانی در فروش بلیت‌های چارتری گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط هیچ‌یک از آژانس‌های دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری‌ (مجوز بند الف) انجام نشده و این اقدامات بیشتر از سوی سایت‌های غیرقانونی صورت می گیرد.

 وی خواستار برخورد مراجع قانونی با سایت‌های غیرقانونی فروش بلیت‌ هواپیما شد و گفت: در همین راستا هفته گذشته اسامی بیش از ۱۵سایت غیر قانونی فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به پلیس فتا اعلام شده تا در جهت مسدود کردن این سایت‌ها اقدام شود.

 مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درخواست ما از مردم این است که در صورت مشاهده این گونه سایت‌ها، اسامی آنها را به سازمان هواپیمایی کشوری یا سازمان تعزیرات حکومتی همراه مستندات اعلام کنند چراکه این سایت‌ها مصداق گرانفروشی بلیت‌های هواپیما هستند.

 دهقان ادامه داد: هماهنگی لازم بین سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان تعزیرات حکومتی وجود دارد و در صورت مشاهده حتما از سوی سازمان تعزیرات برخورد می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه البته تعداد محدودی از بلیت‌ها به صورت چارتر فروخته می‌شود و اغلب بلیت‌ها به صورت برنامه‌ای از طریق سیستمی به فروش می‌رسد افزود: به طور طبیعی در روزهای پرترافیک مسافری نمی توان به تمام تقاضاهای سفر پاسخ داد بنابراین معمولا در این ایام توسط برخی سایت‌های اینترنتی از این شرایط سوء استفاده می‌شود و نسبت به فروش بلیت‌های هواپیمایی به نرخ گران اقدام می‌کنند.

 مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به پایگاه خبری وزارت راه گفت: برای شناسایی سایت‌های غیرقانونی، سازمان هواپیمایی کشوری باید نسبت به خرید بلیت اقدام کند چراکه باید مستندات خود را برای گرانفروشی بلیت به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کند.

 دهقان در پاسخ به این سوال که متقاضیان خرید بلیت‌ها اینترنتی چگونه می‌توانند از قانونی یا غیرقانونی بودن سایت‌ها مطلع شوند گفت: به طور قاطع اعلام می‌شود به جز سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی که مستقیم نسبت به فروش بلیت اقدام می‌کنند هر گونه خرید اینترنتی بلیت‌های هواپیما از سایت‌های دیگر غیرقانونی است.

 مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ شرکت هواپیمایی در صنعت حمل و نقل هوایی فعال هستند گفت: خرید اینترنتی بلیت هواپیما فقط از سایت‌های این ۱۳ شرکت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است و سایر سایت‌های اینترنتی مورد تایید این سازمان نیست. ضمن اینکه با وجود فروش بلیت‌ها توسط سایت‌های غیرقانونی اصلا پروازی برای بلیت‌های فروخته شده وجود ندارد.

 وی با تاکید بر اینکه اگر بلیت‌های هواپیما از سوی آژانس‌های دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری فروخته شود قطعا نسبت به تعلیق یا لغو مجوز این دفاتر اقدام می‌شود، گفت: علاوه بر بیش از ۵۰۰ اخطار به دفاتر فروش بلیت هواپیما، مجوز ۲۰ آژانس فروش بلیت لغو و مجوز ۱۳۲ آژانس نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و تطبیق با آئین نامه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شده است.

 

ایسنا

    نظرات