ملات خشک از خرداد وارد بازار می‌شود

ملات خشک از خرداد وارد بازار می‌شود

www.Bananews.irمدیر پروژه کارخانه تولید ملات خشک با بیان اینکه اولین کارخانه سیستماتیک تولید ملات خشک از خردادماه سال آینده محصولات خود را وارد بازار می‌کند، گفت: کارخانه تولید ملات خشک با سرمایه‌گذاری ۲٫۵ میلیون یورو برای خرید ماشین‌آلات خارجی و ۶۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های داخلی در سمنان در حال تکمیل شدن است.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، منصور کیانپور در جمع خبرنگاران اعزامی به سمنان افزود: به دنبال تحول بزرگی که اخیرا در امر تولید مسکن و پروژه‌های ساختمانی در دنیا شکل گرفته است، بنیاد مسکن نیز در صدد تولید مصالح نوین و استفاده آن در پروژه‌های در دست اجرای خود برآمد که مطالعاتی را هم در این رابطه در طرح‌های تولید ملات خشک و بتن‌ گازی توسط کارشناسان خود انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی سوابق و تکنولوژی‌های مختلف و بازدید از چند کارخانه، سرانجام با شرکت (GAHTI )فنلاند قرارداد خرید ماشین‌آلات اصلی و تکنولوژی مربوطه برای خرید تولید ملات خشک واقع در مهدی شهر سمنان اقدام کرد.

کیانپور با بیان اینکه این کارخانه در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ادامه داد: ملات خشک که قرار است در پاکت‌های ۲۰ تا ۴۰ کیلویی بسته‌بندی شود، بدون اینکه نیاز به مخلوط کردن سیمان و سایر مصالح ساختمانی برای تهیه ملات باشد تنها با اضافه کردن آب ملات موردنیاز تهیه می‌شود.

وی افزود: تولیدات این واحد در مرحله اول ۵ نوع ملات بنایی، ملات نصب کاشی، ملات اندودکاری دیوارهای داخلی، ملات اندودکاری دیوارهای خارجی و ملات بتن‌ریزی و بندکشی و در مراحل بعدی قادر به تولید بیش از ۷۰ نوع ملات خواهد بود.

کیانپور با بیان اینکه برخی از شرکت‌های داخلی اقدام به تولید ملات خشک کرده‌اند، گفت: برخی از شرکت‌ها به این فکر افتاده‌اند که ملات خشک تولید کنند اما این کار با دست صورت می‌گیرد، درحالیکه تولید ملات خشک سمنان به طور کامل توسط ماشین‌آلات خریداری شده از کشور فنلاند صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه قیمت این پاکت‌های ملات خشک در بازار چقدر خواهد بود، گفت: هنوز نمی‌توان در مورد قیمت این محصولات اظهارنظر کرد چرا که باید ابتدا این محصول وارد بازار شده و بازاریابی صورت گیرد و سپس دید که قیمت تمام شده آن به چه میزان است.

به گفته وی، در فاز اول قرار است این کارخانه ۱۰۰ هزار تن ملات خشک تولید کند، اما هدف نخست بنیاد مسکن استفاده از این ملات خشک برای پروژه‌های خود خواهد بود.

کیانپور اضافه کرد: پس از آماده بهره‌برداری شدن این واحد نمایندگان شرکت فنلاندی صاحب فناوری سه تا چهار ماه در این کارخانه حاضر خواهند بود و پس از تولید و تائید آزمایشگاه کار آنها در این کارخانه پایان خواهد یافت و تولید زیر نظر متخصصان صورت می‌گیرد.

 

 

    نظرات