رتبه نخست سمنان در بهسازی مسکن روستایی و طرح‌های‌ هادی

رتبه نخست سمنان در بهسازی مسکن روستایی و طرح‌های‌ هادی

www.bananews.irمدیرکل بنیاد مسکن سمنان با بیان این که این استان در بهسازی و طرح‌ هادی روستایی در کشور رتبه اول را دارد، گفت: برای بازسازی و نوسازی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله در روستاهای سمنان، ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت و ۱٫۵ میلیون تومان هم به هر خانواده کمک بلاعوض پرداخت شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، غلامحسن بنازاده در جمع خبرنگاران اعزامی به سمنان افزود: در سمنان ۲۷۳ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تاکنون برای ۱۸۷ روستا معادل ۶۸٫۲ درصد طرح هادی تهیه و برای ۱۳۱ روستا معادل ۴۷٫۸ درصد طرح هادی اجرا شده است.

وی ادامه داد: براساس قانون برنامه پنجم پیش‌بینی شده است برای تمام روستاهای بالای جمعیت ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شود.

بنازاده گفت: صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی در قالب ماده ۱۳۳ برنامه چهارم با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک در این قالب ۲۴ هزار جلد سند روستایی صادر شده است که باید این عدد به ۳۶ هزار جلد سند برسد.

به گفته وی،برای ۷۵ درصد روستاهای استان سمنان با جمعیت بالای ۵۰ خانوار سند مالکیت صادر شده است.

بنازاده در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در بخش مسکن روستایی سمنان گفت: در سمنان ۳۶ هزار واحد مسکونی روستایی با جمعیتی بالغ بر ۱۴۹ هزار نفر وجود دارد که تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بیناد مسکن سمنان گفت: در مناطق روستایی سمنان زلزله‌ای که در شهریورماه رخ داد باعث شد تا ۱۰۰۰ واحد مسکونی روستایی آسیب‌های فراوانی ببیند به همین منظور ۹۶۴ واحد مسکونی بتن‌ریزی و برای ۸۷۸ واحد مسکوی اسکلت فلزی پیش‌ساخته نصب شده است.

وی ادامه داد: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی زلزله زده در سمنان تاکنون ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

به گفته وی، همچنین به ازای هر خانواده آسیب‌ دیده ۱٫۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شده است.

بنازاده در خصوص فعالیت‌های مسکن شهری در سمنان گفت: ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن است، بنابراین در استان سمنان ۱۳ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت وجود دارد که جمعیتی بالغ بر ۸۷ هزار نفر معادل ۲۲ هزار خانوار (۳ هزار واحد مسکونی) را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: در سال‌ جاری ساخت ۳ هزار واحد مسکونی مهر در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت که تاکنون با ۲۴۷۰ خانوار عقد قرارداد با بانک شده و برای ۲۵۰۰ واحد مسکونی نیز بتن‌ریزی شده است.

 

 

    نظرات