بیش از ۲۳۲ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران تحویل متقاضیان شده است

بیش از ۲۳۲ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران تحویل متقاضیان شده است

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه مجموع تعداد واحدهای مسکن مهر تعیین تکلیف شده برای ساخت در این استان حدود ۳۲۷ هزار واحد است گفت: تاکنون بیش از ۲۳۲ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان در این استان تحویل شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، فریبرز واحدی عصر یکشنبه در دومین جلسه شورای تامین مسکن استان تهران افزود: حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور ساخته و یا در حال ساخت است.

وی با اشاره به بازنگری طرح جامع مسکن که از سال گذشته آغاز و به زودی رونمایی می شود اظهار کرد: بر اساس این طرح کشور سالانه به ۹۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: حدود ۴۵۰ هزار واحد از این تعداد با کمک های حمایتی دولت از جمله تسهیلات بافت های فرسوده و مسکن اجتماعی ساخته و ما بقی نیز توسط انبوه سازان و بخش خصوصی احداث خواهد شد.

به گفته واحدی در حدود ۳۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه نیمه تمام در حوزه ساخت و ساز شهری استان تهران وجود دارد.

وی به مشکلات طرف تقاضا در حوزه مسکن اشاره و اظهار کرد: کاهش توان خرید مردم مشکل اصلی بازار مسکن است که به همین دلیل به دنبال کسب مجوزهای قانونی از شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به منظور تحقق تسهیلات بانکی بیشتر در استان هستیم.

واحدی افزود: تلاش داریم با توجه به اینکه میانگین قیمت خانه در تهران متری چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده، تسهیلات بانکی خرید مسکن را تا یک سوم و در صورت ایده آل تا یک دوم کل هزینه واحد مسکونی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل نقدینگی و تورم تاکنون مجوز افزایش تسهیلات بانکی خرید مسکن از سوی نهادهای مرتبط صادر نشده و میزان این تسهیلات تغییری نداشته است.

واحدی از افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر طی هفته جاری در سطح استان تهران خبر داد و گفت: این واحدها با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در شهرستانهای استان تهران از جمله پردیس، پرند و شهریار تحویل متقاضیان می شود.

وی تاکید کرد: شورای تامین مسکن استان وظیفه سیاستگذاری در تمامی حوزه های مسکن از جمله بخش توسعه و نیز تدوین راهبردها را برعهده دارد.

 

ایرنا

    نظرات