استاندار تهران: ۵۰ هزار واحد مسکن مهر این هفته به متقاضیان تحویل می شود

استاندار تهران: ۵۰ هزار واحد مسکن مهر این هفته به متقاضیان تحویل می شود

http://www.bananews.ir/استاندار تهران با بیان اینکه سهم استان از کل واحدهای مسکن مهر کشور در حدود ۳۲۷ هزار واحد بوده که بیش از ۲۳۰ هزار مورد آن تحویل متقاضیان شده گفت: ۵۰ هزار واحد مسکن مهر جدید نیز روز چهارشنبه این هفته به متقاضیان تحویل می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سید حسین هاشمی عصر یکشنبه در حاشیه جلسه شورای تامین مسکن استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: با وجود مشکلات بسیار زیاد پروژه مسکن مهر، دولت یازدهم تصمیم به تکمیل این پروژه در کمترین زمان ممکن گرفته است.

وی تصریح کرد: نبود خدمات زیربنایی از جمله شبکه آب، برق، گاز و راه دسترسی و همچنین برخی امکانات رفاهی و آموزشی از جمله کلانتری، مسجد، مدرسه از جمله مشکلات زیرساختی سایت های مسکن مهر در سطح استان تهران است.

استاندار تهران با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد مسکن مهر استان تهران به دلیل عدم تامین منابع لازم با مشکلات زیادی مواجه بود گفت: مدیریت اجرایی استان قصد دارد با تامین منابع لازم مشکلات این واحدها در کمترین زمان ممکن حل کند.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در دو هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر شخصی ساز ( خود مالکی) شهرستان پیشوا گفت: قرار شد دفتر فنی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری استادان صاحب نظر دانشگاه نسبت به تعیین تکلیف این واحدها تصمیم گیری کنند.
هاشمی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا پایان سالجاری و حداکثر تا اوایل سال آینده تعهدات استان تهران را در خصوص واحدهای مسکن مهر انجام دهیم.

وی با اشاره به اقدام دولت تدبیر و امید در افزایش ۱۰۰ میلیون ریالی تسهیلات مسکن مهر گفت: وام مسکن مهر ابتدا ۲۰۰ میلیون ریال بود که در مرحله اول به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت و در مرحله بعد به پیشنهاد خودم به هیات دولت به سقف ۳۰۰ میلیون ریال رسید.

استاندار تهران تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سایت های مسکن مهر استان را از دیگر مشکلات قابل توجه ذکر کرد و گفت: سال گذشته با این مشکل مواجه بودیم اما امسال مشکلات جدی تر شده است.

 

ایرنا

    نظرات