ایجاد شهر هوشمند، نیازمند همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها

ایجاد شهر هوشمند، نیازمند همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها

http://www.bananews.ir/وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایجاد شهر هوشمند، نیازمند همکاری همه دستگاه ها و سازمان های ذیربط است و اگر سازمان ها با یکدیگر همکاری نکنند این هدف محقق نمی شود.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمود واعظی در همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند، اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات امروزه با سرعت متحول می شود و ما در ایران باتوجه به شرایط خاصی که دارا هستیم نظیر مردم با استعداد و موقعیت ژئوپلیتیک باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با بیان آنکه امروزه دستیابی به توسعه بدون کمک از فناوری اطلاعات امکانپذیر نیست، گفت: دولت و مجلس توجه ویژه ای به فناوری اطلاعات داشته و میزان علاقه بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این حوزه نیز روز به روز در حال افزایش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ما چاره ای جز رفتن به سوی شهر هوشمند را نداریم، اظهار داشت: اگر امروز به سمت تحقق شهر هوشمند حرکت نکنیم، در آینده این وضعیت بر ما تحمیل خواهد شد.

واعظی خاطرنشان کرد: در صورتی که خودمان به سوی شهر هوشمند حرکت کنیم، می توانیم براساس شرایط از امتیازات و مزایای آن بهره مند شویم در غیر این صورت این فرصت ها از دست ما خواهد رفت.

وی با اشاره به حکم روز گذشته رهبر معظم انقلاب درخصوص فعالیت دوره دوم شورای عالی فضای مجازی، گفت: ایشان در این حکم ۱۰ وظیفه و ماموریت ویژه را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که در دوره دوم فعالیت شورای عالی فضای مجازی از طریق همدلی اعضا و دستگاه های ذیربط، آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است را محقق کنیم.

واعظی با اشاره به اهمیت شهر هوشمند، اظهار داشت: همکاری دستگاه ها در تحقق این هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مسیر دستگاه هایی مانند شهرداری، وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات وظایفی را عهده دار خواهند بود.

واعظی با اشاره به نقش توسعه فناوری اطلاعات در اشتغال آفرینی، اظهار داشت: نقش دولت در این حوزه ایجاد زیرساخت ها و حمایت از فعالیت ها و سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اپراتورهای فعال تلفن همراه کشور، افزود: سه اپراتور تلفن همراه بدانند که برای کسب درآمدزایی پایدار باید ایده های نو را مورد توجه قرار داده و به طرح های مربوط شهر هوشمند وارد شوند.

وی ادامه داد: شهر هوشمند نیاز به مردم هوشمند، اقتصاد هوشمند، محیط هوشمند و حکمرانی هوشمند دارد.

وی درخصوص دستاوردهای شهر هوشمند نیز گفت: دستیابی به شهر هوشمند باعث کاهش هزینه های مصرف سوخت و انرژی و کاهش آسیب به محیط زیست می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: برای رسیدن به شهر هوشمند باید زیرساخت ها فراهم شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تلاش می کند تا عقب ماندگی سال های گذشته را جبران کرده و زیرساخت ها را تامین کند.

وی اضافه کرد: پروژه های متعددی در دست اجرا است که تا سال آینده افتتاح شده و از طریق آنها کیفیت خدمات افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در سال های اخیر اظهار داشت: ما توانستیم در طول فعالیت دولت یازدهم، شبکه دیتا را از ۶۲۰ گیگابیت در ثانیه به ۲۴۰۰ گیگابیت در ثانیه افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تاکنون ۲۰ شهر برای مشارکت در طرح شهر هوشمند داوطلب شده اند که ما باید زیرساخت ها را برای فعالیت هایمان فراهم کنیم.

 

ایرنا

    نظرات