آمادگی اسپانیا برای ساخت ۳۰۰ هتل در ایران

آمادگی اسپانیا برای ساخت ۳۰۰ هتل در ایران

http://www.bananews.ir/وزیر صنعت، انرژی و گردشگری کشور اسپانیا از آمادگی کشورش برای ساخت ۳۰۰ هتل در ایران خبر داد و گفت: شرکت های اسپانیایی برای تعامل دراین زمینه آمادگی دارند و دولت اسپانیا نیز از آن حمایت و پشتیبانی می کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir  خوزه سوریا لوپز روز دوشنبه در دیدار با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سفر سال گذشته اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به اسپانیا گفت: از سخنان رییس جمهوری پی بردم که دولت ایران اهمیت زیادی به وضعیت گردشگری و رونق این صنعت می دهد.

خوزه سوریا لوپز خاطرنشان کرد: در بخش جهانگردی روابط بسیار مستحکمی بین تهران و مادرید را در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود و این امر به نفع شرکت های هر دو کشور خواهد بود ، بر همین اساس نیز در این دیدار نیز سه شرکت خصوصی از مادرید حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: اسپانیا در طول سالیان گذشته تجربیات بسیار زیادی در عرصه توریسم به دست آورده است تا جایی که هم اکنون شرکت های اسپانیایی مشغول صدور تجارب خویش به سایر کشورها هستند.
وزیر صنعت، انرژی و گردشگری کشور اسپانیا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هدفی ارزشمند برای شرکت های اسپانیایی به شمار می رود.

وی یادآور شد: نباید تجربیات اسپانیا را فقط در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی دید چرا که آنان توانایی های بیش از این را دارند و هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر به اسپانیا برای بازدید از مراکز فرهنگی تاریخی و حتی جشنواره های غذایی شرکت می کنند. تمامی این زمینه ها مواردی هستند که اسپانیا می تواند تجاربش را به جمهوری اسلامی ایران منتقل کند.

لوپز در ادامه با اشاره به تمایل شرکت های اسپانیایی برای همکاری در زمینه گردشگری اظهار داشت: تقاضا دارم دولت جمهوری اسلامی ایران نیز متقابلا تسهیلات و کمک های لازم را برای آن شرکت ها در نظر بگیرد تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه بخش جهانگردی طی سال های آینده به عنوان یکی از محرک های اصلی اقتصاد جهان بشمار خواهد رفت، گفت: سازمان بین المللی جهانگردی رشد ۴٫۵ درصد سالیانه را در سرتاسر جهان در این زمینه پیش بینی کرده است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های سازمان جهانی گردشگری، توریسم بین المللی تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر می رسد و این در حالی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی این رقم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر بوده است.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری کشور اسپانیا خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده رشد فزاینده صنعت گردشگری است و بر همین اساس باید خودمان را در عرصه رقابت با سایر کشورها در جذب گردشگر آماده کنیم.

وی یادآور شد: برای بهتر شدن توانایی رقابت دو کشور در این عرصه پیش روی، شرکت های خصوصی و دولتی اسپانیا آمادگی همکاری بر اساس منافع مشترک دوجانبه را دارند.

سوریا لوپز در ادامه خاطرنشان کرد: می توانیم پیش نویس تفاهم نامه ای را آماده و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای بررسی آن ارائه دهیم تا در صورت توافق آن را به امضای دو کشور برسانیم.این تفاهم نامه بر اساس ۳ محور، حمل و نقل، ارتباطات و توانایی سفر خواهد بود.

وی گفت: برای تحقق افزایش زمینه های گردشگری باید ارتباط گسترده تر بیشتری بین دو کشور صورت پذیرد و بر همین اساس نیز خواستار ارائه تسهیلات بیشتر برای اعطای ویزا به شهروندان هر دو کشور هستم.

سوریا لوپز از علاقمندی دولت اسپانیا برای حضور رسمی و دولتی در نمایشگاه گردشگری تهران خبر داد.
مقام اسپانیایی در ادامه با بیان اینکه مذاکرات هسته ای سبب افزایش تمایل حضور سرمایه گذاران در ایران شده است گفت: در دوران پسا تحریم شاهد افزایش حضور شرکت های بین المللی و خارجی برای حضور در جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

وی گفت : به نظر می رسد پس از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در ماه گذشته میلادی و برداشته شدن تحریم ها، گشایش زیادی در اقتصاد ایران بوجود آید.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری کشور اسپانیا خاطرنشان کرد: در زمانی که ایران در شرایط تحریم بود شرکت های اسپانیایی در مواردی که خارج از تحریم ها به شمار می رفت با تهران همکاری فعال داشتند.
وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با اشاره به حضور شرکت های اسپانیایی درعمان گفت: قلعه های قدیمی این کشور را شرکت های اسپانیایی به اقامت گاه های توریستی تبدیل کرده اند و هم اکنون با انتقال تجربه ، عمان صاحب این مراکز اقامتی با حفظ خصوصیات فرهنگی و تاریخی اما با شکلی مدرن است .

** تسهیلات صدور ویزای الکترونیکی برای گردشگران طی ماه های آینده

در ادامه این دیدار مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اظهار داشت: تجربه تبدیل اماکن و ابنیه های تاریخی به هتل ها و رستوران ها خوشبختانه طی یک دهه گذشته به صورت موفقی در کشور اجرا شده است.

وی گفت: هم اکنون تعداد ۸۰ مکان و ابنیه های تاریخی به هتل ها و رستوران ها در شهرهای مختلف کشور تبدیل شده اند این سیاست را هم اکنون نیز با جدیت دنبال می کنیم و معتقدم در همین زمینه نیز موقعیت برای مشارکت سرمایه گذاران اسپانیایی فراهم است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به لزوم آموزش نیروهای انسانی در زمینه افزایش جذب گردشگر تصریح کرد: اسپانیا به سبب تجربیات فراوانی که در این زمینه دارد؛ می تواند کمک موثر و شایسته ای داشته باشد.
سلطانی فر با تاکید بر حمایت سازمان میراث فرهنگی از بخش های خصوصی اسپانیا که در ایران سرمایه گذاری می کنند، گفت: تلاش می کنیم با مشخص ساختن نحوه همکاری ها از همان بدو ورود این شرکت ها موانع و مشکلات احتمالی را برطرف سازیم.

وی با اشاره به اهتمام دولت اعتدال ، توسعه و تقویت صنعت گردشگری افزود: تسهیلات اعطای ویزا برای اتباع ۱۹۰ کشور در فرودگاه های کشور از جمله راهکارهایی است که برای این امر در نظر گرفته شده است.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: همچنین طی یک سال آینده سعی خواهیم کرد تا صدور ویزا برای گردشگران خارجی را به صورت الکترونیکی فعال کنیم.

وی در ادامه به ارائه تسهیلات سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید به گردشگران اسپانیایی اشاره کرد و گفت: تمدید پیش نویس سند همکاری های مشترک اقدامی ارزشمند است چرا که آخرین سند تفاهم نامه بین دو کشور مربوط به ۵ سال گذشته است.

 

ایرنا

    نظرات