۱۱بنای غیرمجاز حیران تخریب شد

۱۱بنای غیرمجاز حیران تخریب شد

http://www.bananews.ir/۱۱ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران شهرستان آستارا، با حضور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و مطابق دستور مقام قضایی تخریب شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه عملیات تخریب گفت: مطابق تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ، ۱۱ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران تخریب شد.

سید محمدمهدی میرهاشمی با اشاره به اینکه حکم تخریب این سازه ها بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب آستارا اجرایی می شود ، افزود: این سازه ها به وسعت ۱۱ هزار و ۸۵ مترمربع و شامل ساخت و سازهای در حال ساخت و فاقد انشعاب نظیر ویلا ، سوییت ، انبار ، پی ریزی ساختمان ، فنس کشی و دیوارکشی می باشد.

وی با بیان اینکه موارد تخریب شده خارج از طرح هادی روستایی است ، اضافه کرد: تعداد دیگری از ویلاها نیز که به صورت کامل و غیرمجاز در خارج از طرح هادی ساخته شده اند؛ با سپری کردن مواردی نظیر پرداخت جریمه به میزان یک تا سه برابر ارزش زمین بنا به دستور مقام قضایی، حکم قلع و قمع برای آنها صادر خواهد شد.

میرهاشمی گفت: ۴۱ مورد پرونده مربوط به ساخت و سازهای خارج از طرح هادی در دستگاه قضایی مطرح بوده که برای شش مورد، حکم قلع و قمع و برای شش مورد قرار منع تعقیب صادر شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز علیه ۲۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز مربوط به محدوده خارج از طرح های هادی در دستگاه قضایی اقامه دعوی شده که با صدور حکم نهایی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در خصوص ساخت و سازهای صورت گرفته در محدوده طرح هادی نیز گفت: این موارد در کمیسیون ماده ۹۹ رسیدگی می شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه عملیات تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران گفت: با سپری شدن روال قانونی، شاهد احقاق حق در این خصوص هستیم.

صفر نعیمی ادامه داد: همه ما باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

حیران ، دهستانی در ۳۰ کیلومتری آستارا با دو هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت است که از این میزان، یک هزار و ۲۰۰ هکتار به مستثنیات اشخاص و یک هزار هکتار به منابع ملی تعلق دارد.

منطقه حیران از توابع شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با استان اردبیل است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دستور ویژه ای برای پیگیری و برخورد قاطع با تخلفات گردنه حیران صادر کرده است.

کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس جمهوری و مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و امور اراضی کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغی، معاون بنیاد مسکن کشور و مشاور وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال؛ نیمه مردادماه امسال در سفر دو روزه به گیلان، ضمن بازدید از منطقه حیران بندر آستارا، در نشست ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز استان حضور یافتند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز پیش از این، از تشکیل کمیته ای ویژه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و عضویت مدیران دستگاه های ذیربط اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و ... برای مقابله با پدیده زمین خواری در گردنه حیران خبر داده بود.

مساحت استان گیلان ۱۴ هزار و ۷۱۱ کیلومتر است. از مجموع اراضی ملی گیلان؛ ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۲۴۵ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.

 

ایرنا

    نظرات