ماهیت NGO بودن سازمان نظام مهندسی باید حفظ شود

ماهیت NGO بودن سازمان نظام مهندسی باید حفظ شود

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره کانون مهندسان فارغ‌التحصیل دانشکده فنی تبریز، ضمن حمایت از ممنوعیت از ورود دولتی‌ها و شهرداری‌ها به انتخابات سازمان نظام مهندسی گفت: ماهیت NGO بودن سازمان نظام مهندسی باید حفظ شود؛ چرا که این سازمان باید از حقوق مهندسان و بخش ساخت و ساز دفاع کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سهیل آل رسول اظهار کرد: به اعتقاد من بخشنامه وزیر راه و شهرسازی درخصوص منع کاندیداتوری دولتی‌ها و ارگان‌ها در انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی باید قبل از مراحل ثبت نام ابلاغ می‌شد؛ چرا که ثبت نام کاندیداها با وسواس زیادی صورت گرفت. اسناد به طور دقیق چک می‌شدند که به طور مثال مدارک ناقص نباشد یا افراد سوء پیشینه نداشته باشند. لذا فرصت سه روزه برای ثبت نام افراد جدید کافی نیست.

وی افزود: هم‌اکنون در بسیاری از استان‌ها پس از ردصلاحیت کاندیداهای دولتی، تعداد تایید صلاحیت شده ها حتی از حد نصاب مورد نظر کمتر است و رسیدن به حدنصاب مطلوب بسیار مشکل است. حتی اگر تعداد هم به حد مورد نظر برسد، انتخابات خوبی نخواهیم داشت.

عضو هیات مدیره کانون مهندسان فارغ‌التحصیل دانشگاه تبریز با حمایت از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری دوشغله‌ها در سازمان نظام مهندسی گفت: ماهیت NGO بودن سازمان نظام مهندسی باید حفظ شود؛ چرا که این سازمان باید از حقوق مهندسان و بخش ساخت و ساز دفاع کند.

آل اسحاق ادامه داد: وقتی عده‌ای از آقایان دولتی و شهرداری‌ها وارد سازمان نظام مهندسی می‌شوند دو مشکل به وجود می‌آید؛ اول این‌که ماهیت NGO بودن سازمان نظام مهندسی زیر سوال می‌رود. دوم این‌که در شهرداری‌ها ضوابطی پی‌گیری می‌شود که سازمان نظام مهندسی به موازات و مقابلش نظریات کارشناسی مهندسی را دارد. وقتی این دو اشتراک پیدا کنند نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

بنابراین گزارش، وزیر راه و شهرسازی با استناد به ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، طی ارسال نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی خواستار ممانعت از کاندیداتوری دولتی‌ها، کارکنان شهرداری‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی شد.

پس از این ابلاغیه، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست دیوان عدالت اداری، مهلت ثبت نام انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان را تا پایان وقت اداری ۱۸ شهریورماه اعلام کرد.

 

ایسنا

    نظرات