بهره‌برداری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر استان تهران/ مهرآبادی: پس از مسکن مهر طرح‌های جدید حمایتی مسکن آغاز می‌شوند

بهره‌برداری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر استان تهران/ مهرآبادی: پس از مسکن مهر طرح‌های جدید حمایتی مسکن آغاز می‌شوند

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مراسم افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر استان تهران گفت: با پایان پروژه‌های مسکن مهر در کشور قصد داریم طرح‌های جدید حمایتی برای تأمین مسکن اقشار گوناگون جامعه را آغاز کنیم که طرح‌های مسکن حمایتی، اجتماعی، مسکن آزاد، ارائه تسهیلات و افزایش قدرت خرید مردم از جمله این طرح‌ها است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir از تعداد ۵۰ هزار واحد مسکن مهر که امروز چهارشنبه ۱۸ شهریور در استان تهران افتتاح شد پنج هزار و ۵۳۵ واحد در اسلامشهر، سه هزار و ۸۱۲ واحد در پاکدشت، پنج هزار و ۸۶۵ واحد در تهران، دو هزار و ۲۷۰ واحد در دماوند، ۶ هزار و ۲۶۴ واحد در رباط کریم، یک هزار و ۶۲۴ واحد در شهر ری، چهار هزار و ۹۶۲ واحد در شهریار، ۱۱۰ واحد در قدس، ۶ هزار و ۱۳۵ واحد در قرچک، دو هزار و ۷۰۷ واحد در ملارد، یک هزار و ۶۵ واحد درورامین و چهار هزار و ۵۵۷ واحد در فیروزکوه واقع شده است.

در این مراسم که در سایت آ ث ت شهریار به عنوان سایت نمونه با تعداد یک هزار و ۳۲۰ واحد برگزار شد، معاون عمرانی استاندار تهران، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، امام جمعه شهریار، فرماندار این شهرستان و نماینده شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

در ادامه مراسم فریبرز واحدی، در تشریح بیشتر جزئیات پروژه‌های مسکن مهر استان تهران گفت: پروژه مسکن مهر با وجود تمامی مشکلاتی که به همراه داشت به عنوان یکی از اولویت‌های دولت دهم در کشور آغاز شد و نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل و تحویل به متقاضیان بود. دولت قبل در کل ۳۳۰ هزار واحد برای تهران در نظر گرفت که ۱۰۶ هزار واحد آن در حوزه وظایف اداره کل راه و شهرسازی تهران قرار دارد.

واحدی افزود: تا پایان سال گذشته این اداره کل توانست ساخت ۳۵ هزار واحد را به پایان برساند که همراه با سایر واحدهای تکمیل شده امروز به طور رسمی افتتاح و تحویل متقاضیان شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تمامی پروژه‌های مسکن مهر تهران به جز شهر جدید پردیس تا پایان سال ۹۵ تحویل داده خواهد شد، گفت: بسیاری از سایت‌های باقی مانده در پرند و پردیس هم اکنون منتظر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی هستند.

کلنگ زنی احداث عملیات های روبنایی در شهریار از دیگر برنامه‌های اجرایی امروز افتتاحیه واحدهای مسکن مهر استان تهران بود. فریبرز واحدی در این مراسم ضمن اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مهر تهران گفت: تاکنون نزدیک به یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان وام بانکی برای خرید این واحدها به مردم تعلق گرفته است.

وی گفت: از شروع مسکن مهر تا کنون با تلاش همه دست اندرکاران توانستیم از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد احداث شده، یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد آن را تکمیل کنیم که۵۴۰ هزار واحد از این تعداد در دولت جدید افتتاح شده است که با افتتاح‌های بعدی این تعداد به ۶۰۰ هزار واحد خواهد رسید.

کلنگ زنی عملیاث احداث پایگاه بهداشتی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال، پارک سلامت، مسجد با هزینه پنج میلیارد ریال و مدرسه ۱۵ کلاسه با هزینه ۲۳ میلیارد ریال از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات