منعی برای حضور شورایی‌ها در انتخابات نظام مهندسی نیست

منعی برای حضور شورایی‌ها در انتخابات نظام مهندسی نیست

http://www.bananews.ir/رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه منعی برای حضور اعضای شورا در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی نیست، گفت: بخشنامه وزارت ‌راه در این خصوص وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، غلامرضا بصیری‌پور در نشست مشترک با شورای اسلامی شهر ملک‌آباد، با اشاره به برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی، عنوان کرد: شرکت در این انتخابات برای کارمندان وزارت کشور، شهرداری‌ها و استانداری ممنوع است اما به‌ این دلیل که عضو شورا بودن شغل محسوب نمی‌شود منعی برای حضور اعضا در این انتخابات نیست.

وی با بیان اینکه بخشنامه وزارت ‌راه در این خصوص وجاهت قانونی ندارد، تصریح کرد: با حضور اعضای شورا در نظام مهندسی تحولی در شهرسازی‌ها صورت می‌گیرد.

رییس شورای عالی استان‌ها همچنین بااشاره به مشکلات ملک آباد، گفت: با توجه به زائرپذیر بودن این منطقه، توجه ویژه‌ای به شهرستان نشده است متاسفانه در طول ۲۰ سال گذشته این شهرستان به اندازه پنج سال رشد داشته است.

به گفته وی، مساله تامین آب این منطقه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است مردم این شهرستان علاوه بر تامین آب روزانه خود باید مقدار آب مورد نیاز زائرانی که از این منطقه عبور می‌کنند را نیز تامین کنند.

بصیری‌پور درصدی از مشکلات حاشیه‌نشینی مشهد را مربوط به روستاهای این منطقه دانست و گفت: سعی می‌کنیم به تمام مشکلات فرهنگی، شهرسازی و... این شهرستان توجه کنیم، برای تکمیل شدن مسجد جامع نیز بودجه‌ای‌ را در نظر می‌گیریم.

رییس شورای عالی استان‌ها در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، با اشاره به تامین اعتبار برای حل مشکل آب منطقه، اظهار کرد: ۵۵ میلیارد تومان برای این مساله در نظر گرفته شده است، این بودجه مربوط به اعتباری است که از طریق سازمان آب و فاضلاب به خراسان رضوی اختصاص داده شده است. مسوولان در رابطه با این منطقه کوتاهی می‌کنند، روزانه بیش از ۲۰ هزار وسیله نقلیه از این شهرستان عبور می‌کنند به ‌همین دلیل نیازمند توجه ویژه به این منطقه هستیم.

 

ایسنا

    نظرات